Ervaring reizen met hond van Spanje-Marokko-Antillen

Aangezien ik de standaard manier van reizen wel een beetje ken, wil ik in februari met de auto op wintersport met wat vrienden. Als zij teruggaan naar huis wil ik doorrijden naar Spanje(Gibraltar) om daar een half jaar te werken om een klein beetje te verdienen. Daarna wil ik graag met een schip/boot meereizen naar Curacao of Bonaire. Dit alles met mijn hondje en als het mogelijk is ook met de Auto… Ik heb verder nog niet echt onderzoek gedaan, maar vroeg mij af of er mensen zijn die tips voor mij hebben mbt werken/slapen in Gibraltar en vervolgens met een schip/boot naar de caribean te reizen?

Ik hoor graag van iemand!

groetjes Inge

ik weet niet of het mogelijk is maar ik zou beginnen om te kijken of je je hond mag invoeren op curacao. Misschien moet ie daar net als in engeland wel een half jaar in quarrantaine. Als dat het geval is en je gaat maar een half jaar zou ik het persoonlijk niet doen. overigens moet je je afvragen of het voor je hondje wel zo prettig is steeds in de auto. Zeker als het warm is tenzij je beschikt over een airco.
Reizen met dieren ben ik persoonlijk geen voorstander van, vaak vinden dieren het ook niet echt prettig maar dat kan voor jouw hondje natuurlijk anders zijn dat weet ik niet.
Ik hoop dat je je dromen waar kunt maken en wens je veel succes

Ik begrijp wat je bedoeld. Ik heb dit hondje overgenomen van een gezin die hem niet aankon. Hij is agressief en als je dan niet ‘streng’ bent, slaat hij door… (logisch) Hij komt van de straat, mensen namen hem mee en ik ben inmiddels zijn 3de baas in nederland. Ik kan het NIET over mijn hart verkrijgen om hem weer een nieuw thuis te geven, mede omdat het nu zo goed gaat met hem. Ik snap heel goed wat je bedoeld met hitte, maar ik denk momenteel zo: hij had op straat echt geen leven(griekenland kan ook erg heet zijn) Ik zorg natuurlijk dat hij in goede omstandigheden zal meerijden!

Ik vind het leuk al een reactie te hebben en ik ben inderdaad ook veel aan het kijken op in en uitvoeren van honden in welke landen enzo.

Bedankt voor je reactie!

groetjes Inge

Beste Inge

ik woon sinds een jaar op bonaire en heb drie honden mee genomen met het vliegtuig. ze moesten in nederland een paspoort krijgen en volgens mij ook een soort chip in hun nek. een gezondheidsverklaring en we konden zo de douane door. :zon02:
En als je naar de caribbean zou willen varen, zou je misschien eens op www.nauticlink.nl moeten kijken. Daar staat alles over boten en varen ook over wereldreizen en opstappers.

Veel succses met je reis

Groeten Bobby

Bobby, super bedankt voor je reactie! Ik ben heel blij dit te horen. Mijn hond is al gechipt en heeft een paspoort! dus dat moet goedkomen!
Wat leuk dat jij op bonaire bent gaan wonen, Mijn zus woont daar ook sinds een half jaar. Mijn oom woont daar al jaren!

Wat ben jij daar gaan doen?

Groetjes Inge

Inge,

Ik was alleen nog wat vergeten, je hond moet ook inentingen hebben, die informatie kun je vinden op www.klm.nl en dan afedling dieren. Je vind het wel!

Ik ben hier nu een jaar en woon hier met me ouders en me vriendin. Heel gezellig en heel rustig aan alles. Ik ben hier heen gegaan met me ouders omdat ze graag weg wilden uit het drukke, stresserige nederland. En ik had niet gedacht dat het zo zou bevallen!:vak02:

Zou ik de namen van je zus en je oom mogen weten, misschien ken ik ze wel. Het is een kleine wereld je komt hier heel veel mensen tegen.

Sucses verder en misschien zie ik je wel verschijnen op Bonaire:zon02:

latersss of ayo op zijn papiaments

Thanks hey voor de info, je bent al aardig ingebrugerd. trancilo! :wink:

mijn zus heet Astrid de jager(28 jaar), werkt in/op een duikschool(weet ff niet welke) en mijn oom heet Wietze koopman (rond de 58 jaar) en werkt ook als divemaster.

Als je ze kent, geef ze maar een HELE DIKKE knuffel!

Leuk dat jij met je ouders mee bent gegaan. En wat doen jij en je vriendin daar? vinden jij/jullie het leuk om af en toe te msnnen/skypen?

Ik ga zo gelijk even kijken op de klm site!

ayo, mashi danki!