Ervaring reisorg. Fox bij tekort deelnemers

Ik heb de Emerald singlerondreis geboekt bij Fox in November.
Het is een reis die niet gegarandeerd is. Er moeten dus minimaal 10
deelnemers zijn om de reis door te laten gaan.

Zo langzamerhand maak ik mij een beetje zorgen dat de 10 deelnemers
niet worden gehaald. Ik heb alleen het fox forum om te polsen hoeveel
deelnemers er zijn.

Heeft iemand ervaring bij Fox wat er gebeurd als het minimaal aantal
deelnemers niet wordt gehaald?
Wordt de reis snoeihard geannuleerd?
Is het alternatief een volgende reisdatum?
Wordt er voorgesteld om te worden toegevoegd aan een internationaal
reisgezelschap?

Ben benieuwd,

Groetjes :dag:,

Jan.

Hallo Jan,

Ik heb geen ervaring met het uiteindelijk niet doorgaan van een reis bij Fox, maar ik weet wel uit ervaring dat veel mensen pas laat (lees: laatste 3 weken) boeken. Dit heb ik meegemaakt bij zowel Costa Rica als Thailand en beide reizen zaten uiteindelijk helemaal vol. Ik heb trouwens ook de Emerald singlereis gedaan, werkelijk prachtige reis. Als je nog vragen hebt, kan je ze altijd aan me stellen :slight_smile:

Voor een korte vakantie naar de zon naar Spanje of zo kan ik mij dat voorstellen als het rot weer is midden in de zomer.

Voor een verre vakantie (in het algemeen) moet je wat meer van
te voren regelen. Een bezoekje aan de GGD, mischien een visa
of ander papieren omdat je een tussenlanding hebt in een ander land etc.
Voor mij wat moeilijk voor te stellen dat er mensen zijn die zo
kort voor vertrek nog boeken.

Het zal wel aan mij liggen.

ps, Mischien loop ik nu de prijsverlaging mis om de reis vol te krijgen.

Bedankt,

Jan.

Jaren geleden met Fox naar Costa Rica geweest. Er waren maar 8 deelnemers (minimum was 10) en de reis is toch doorgegaan!
Je kan toch altijd eens bij hen informeren of er nog extra inschrijvingen bijgekomen zijn?

Ik ben zo iemand haha. Als je eenmaal je vaccinaties DTP en hepatitis hebt gehaald, hoef je voor veel landen niets meer en visa zijn vaak niet nodig. Ik heb voor Thailand 3 weken van te voren geboekt en de laatste 8 mensen hadden allemaal in die 3 weken nog geboekt. Bij Costa Rica heb ik zelfs 2 weken van te voren geboekt en toen waren er ook nog 2 mensen na bij.

In ieder geval zal ik voor je duimen dat de reis door zal gaan!

Fox heeft de prijs met bijna 100 euro verlaagd, maar de reis niet-gegarandeerd gehouden.
Ik ben en blijf een nederlander, dus via een email gevraagd of ik ook in aanmerking kan komen voor de korting. Het is tenslotte nog 12 weken (dus geen uitverkoop) voor vertrek. Het antwoord was nee, dus je wordt als vroeg boeker mooi gestraft. Het was te proberen.
Leermoment, vroegboeken doe ik een volgende keer niet meer.

Wat ik zuur vond is dat de mevrouw botweg zij dat de teller nog steeds op 2 stond, en dat ik er rekening mee moest houden dat in oktober de reis geannuleerd zou kunnen worden.

Zelf annuleren kost het mij nu mijn inleg.
Overboeken kost veel minder extra, naar een andere leuke gegarandeerde reis in dezelfde periode zie ik bij Fox niet. Verre reizen lopen op dit moment niet.
Als Fox nu zegt dat de reis geannuleerd wordt (inleg terug), dan kan ik weer plannen voor iets anders. Als je 3 a 4 weken van te voren te horen krijgt dat de reis geannuleerd is kun je niet veel meer.

Natuurlijk hoop ik dat er 10 deelnemers komen en de reis doorgaat.
Lastige situatie. Dit wil ik niet meer meemaken.
Een onderdeel van de reis is toch de voor-pret en die is er nu niet:mad:.

Jan.

Vervelend voor je Jan.
Maar als de reis vol was geweest of er een prijsverhoging was gekomen wegens gestegen kerosinekosten was je tot een andere conclusie dan deze gekomen.
Het hangt zeer sterk van de, vaak niet voorspelbare, omstandigheden af wat het voordeeligste is.

Ik hoop dat alles goed komt.

Alles komt nu goed.
Fox heeft de reis ¨gegarandeerd vertrek¨ gegeven.
De reis heeft direct meer belangstelling gekregen via het forum
van Fox. De teller staat nu op 3 reizigers.

Het backup plan kan de open haard in.

Jan.

Helemaal leuk voor je hoor nu kan je met je voorpret beginnen:cheer: Geniet er van!

Wat een goed nieuws Jan. Nogmaals, je gaat een prachtige reis maken. Alvast veel voorpret gewenst!

Hallo Dutchgirl,

Een beetje offtopic, maar je hebt ook die reis gedaan.

Wat was jouw ervaring met de temperatuur :zon02:.
Ik neem een fleece jas mee en hoop dat dat voldoende is in het noorden in eind November/begin december.

Groetjes,

Jan.

Hoi Jan,

Ik heb de reis in hartje zomer gedaan (juli/augustus), dus ik heb geen idee wat de temperatuur zal zijn in de periode dat jij gaat. Misschien dat je op het forum van hier of Fox of via de reisverslagen en fotoalbums wat te weten komt over het weer rond die tijd? Ik zou in ieder geval een trui meenemen voor de zekerheid, kan me voorstellen dat het soms 's ochtends vroeg of 's avonds laat wat frisser kan zijn.

Groetjes, dutchgirl