Hoi, Ik ben nieuw hier en ga komende januari voor het eerst naar de Filippijnen. Ik hoop maar dat mijn Filipijnse date ook écht op dat vliegveld staat als ik land, haha, moet nog een “plan B” gaan bedenken. Ik probeer zoveel mogelijk info in me op te nemen, een vraag blijft sowieso nog over die ik hier (nog?) niet ben tegengekomen;
Ik vlieg met China airlines via Taipei naar Manila. Het is één boeking. Aankomsttijd: 13.00 uur, vertrektijd van de vlucht naar Manila: 13.50 uur, dat is slechts 50 minuten. Op de boekingssite staat dat elke aangeboden reis ook praktisch uitgevoerd kan worden, maar dit vind ik toch griezelig kort.
Ik dacht eerst dat ze je anders makkelijk in een volgende vlucht kunnen plaatsen, maar de vlucht van 13.50 is de laatste van China Airlines.
Heeft iemand ervaring met deze vluchtroute … ?
Wel ik ben in het verleden wel ettelijk keren met China airlines via Taipei naar manila gevlogen, maar dan met een overnachting in Taipei.
Die 50 minuten is kort , maar je moet er vanuit gaan dat dit toch gaat lukken.
Reken er maar op dat bij aankomst in Taipei, mensen van China airlines de passagiers die door gaan naar manila al op staan te wachten, om je dan zo snel mogelijk naar je vlucht naar Manila te begeleiden. Word altijd gedaan bij China airlines wanneer de overstap tijd krap is.
Korikong, bedankt voor je positieve reactie. Ondertussen heb ik proberen contact te zoeken met de boekingssite en kreeg afgelopen week reactie;
“Geachte heer, Bedankt voor uw bericht.
China Airlines heeft aangeven dat er min 50 min nodig is als verbinding. Als u de volgende vlucht niet haalt voor een vertraging dan moet China Airlines u op de eerste vlucht beschikbaar doorboeken. De kosten zijn voor de maatschappij omdat u alles in één ticket geboekt heeft.”
Nou, dat is in elk geval één geruststelling; zelfs als het niet lukt gaan hun het regelen, en hoef ik niet zelf rare toeren te gaan uithalen.
Nogmaals bedankt.
gr … Leeuwy
Ja, lijkt me ook een hele geruststelling dat mocht het niet lukken,hun alles regelen. Maar neem maar van mij aan dat men alles zal doen dat je die aansluiting naar Manila wel gaat halen, als men jou op een andere vlucht moeten zetten kost hun geld. Prettige reis gewenst, en laat nog eens weten op wereldwijzer hoe het uiteindelijk is gegaan.
Zal ik zeker doen!
Naarmate ik meer lees over de Filipijnen, krijg ik er ook steeds meer zin in, lijkt me een prachtig land!
Vandaag kreeg ik een mail van de boekingssite;
“Wij hebben een schemawijziging van china airlines ontvangen voor uw reservering. Let goed op uw nieuwe vluchttijden en/of vluchtnummers!”
Dezelfde vlucht met hetzelfde vluchtnummer vertrekt nu om 15.45 uur!
Afgezien van dat ik het een beetje raar vind dat een wijziging zó makkelijk gaat als de vliegmaatschappij zelf dat zo uitkomt, heb ik hier wel vrede mee.
Dit is ietsjes relaxer.
>>>
Vorige week kreeg ik weer een bericht;
“Wij hebben een schemawijziging van china airlines ontvangen voor uw reservering. Let goed op uw nieuwe vluchttijden en/of vluchtnummers!”
Haha, de vlucht is weer teruggezet naar de oude tijden, dus tóch maar 50 minuten overstaptijd!
… ik laat wel weten hoe het gegaan is …
gr … Leeuwy
Nou ja , die gasten blijven veranderen. Welke datum vlieg je ?
15 januari… het begint nu spannend te worden.
Mijn eerste kennismaking met Phil.
Heb de afgelopen periode veel tijd besteedt aan het vinden van een goed hotel, niet te duur, met liefst een gunstige ligging.
1e keus Bianca’s Garden Hotel (4 type kamers van 1000 -2500 php)
2e Townhouse Hotel
3e GoHotel
Vreemd ook te merken dat het lijkt of de Filipijnen steeds vaker in het nieuws komen, met de grootste krokodil, maar ook met typhoons en aardverschuivingen, allemaal in het gebied waar ik wél naar toe wil. (Mindanao/Camiguin/Bohol)
Zag vandaag op het journaal dat -vanwege de harde wind- veel vluchten vertraging hadden op schiphol. Nou, dat kan ik me dus niet permiteren.
Het zal allemaal wel goed komen, deze site bevat veel nuttige informatie, waarvoor dank.
groetjes, Leeuwy
Kzou dat Townhouse Hotel maar als derde keus houden, ben er 5 jaar niet geweest, en misschien is het in de tussentijd wel opgeknapt.
Maar het is heel basic,als je puur een goedkope slaapplaats zoekt en niks om luxe geeft is het wel te doen. Altijd veel backpackertypes die er overnachten,en dus wel een plek om reisinfo en tips uit te wisselen met anderen.
Ligging is weer wel gunstig kort bij airport en Mall of Asia
Andere 2 ken ik niet persoonlijk,maar dat gohotel is gloednieuw dus zal ook wel in orde zijn neem ik aan.
Ik zit nu in een Mall in een internetcafe, mijn pg (private guide) heeft me achtergelaten om haar familie te bezoeken, die meldt zich over een tijdje wel weer, ik heb een filip. kaartje in mijn telefoon, dat is goedkoop en makkelijk. Internet kost 0,34 euroct / uur, dus ik gooi er nog maar een uurtje tegen aan.
Kan ik mijn ervaring vertellen.
Alles is perfect gegaan, na landen zo snel mogelijk naar de andere gate, onderweg ook nog tassencontrole en uiteindelijk nog voor boarding bij het andere vliegtuig. De volgende vlucht had ook vertraging, natuurlijk, haha, eind goed al goed.
Het klimaat is echt wel wennen, pas nu is het zo dat ik niet meer bij het minste of geringste ga zweten, in het begin was dat wel anders, dat is ook het nadeel als je 's winters uit Nederland vertrekt, natuurlijk.
Filipijnnen is toch wel anders dan Thailand, iets armer en ook armoediger allemaal, minder kleurrijk en qua eten ook minder gevarieerd, (ik eet geen vlees of vis) maar ik kom aan m’n trekken, rijst met groenten, noodles met groenten, pizza en brood hebben ze ook en na wat zoeken vindt je ook koffie.
De manier waarop haar familie woont is met geen pen te beschrijven, het is maar 1 ruimte en dan nog alsof je in een slooppand staat. maar goed dat mijn koffer voor 60% met spulletjes voor weg te geven bestond, zijn ze hier wel echt blij mee.
Van de ander kant zijn de mensen niet minder vriendelijk dan in Thailand en het landschap is hier ronduit spectaculair, een en al heuvels, bergen, vulkanen en overal water met jungle.
En nog een voordeel tov Thailand; de mensen spreken in het algemeen goed Engels, en veel info staat ook in het Engels aangegeven, dus ik kan me ook wel redden zonder dat mijn pg in de buurt is.
Gisteren bij die krokodil van > 6 mtr. geweest, een en al jungle en moeras hier, kan ik me wat bij voorstellen dat die hier het paradijs vinden.
Ze weten trouwens nog wel zo’n krokodil uit te halen, zijn bassin is al klaar en ze gaan hem in maart vangen.
Wel overal guards hier, al dan niet bewapend, ook voor de malls en ook bij het hotel en bij gewone winkels, is wel wennen, maar ze zijn er ook voor mijn veiligheid, denk ik maar.
Paar dagen geleden zei ik dat ik geen schade van de typhoon kon ontdekken, dus de volgende dag nam ze me mee naar een getroffen gebied. Onderweg kom je al langs wat vluchtelingenkampen, en als je dan vervolgens ter plaatse aankomt, wordt je wel even stil.
Een groot vlak desolaat landschap met links en rechts wat puinhopen en wat overblijfsels van stenen huizen. Alles wat van hout was is sowieso weggespoeld. En dan proberen voor te stellen dat hier een maand vantevoren nog duizenden mensen woonden. Ik heb natuurlijk volop foto’s gemaakt.
Vervoer doen we met Jeepney’s en tricycles en bussen en van’s, we blijven nog enkele dagen hier en daarna gaan we noordwaards naar enkele andere eilanden.
Reizen met de trein (wat ik in het begin dacht) kun je vergeten, er is geen trein, dwz alleen op het noordelijke eiland, en dan nog zeer beperkt.
Reden voor het bezoek aan het internetcafe is dat ik een immigration-office moet zoeken omdat ik een visum nodig heb, ik heb een losse vlucht manila-bkk geboekt voor 90 euro en blijf dus langer in de philipijnnen en daarna maar 1 dag bangkok. Zo hebben we meer tijd samen en meer tijd om dit land te verkennen.
Als het klopt wat er staat hebben we geluk en is er hier in Cagayan de Oro zo’n office, is dat ook zo weer geregeld, anders moeten we daar speciaal voor gaan reizen. Een hoop info die ik op deze site heb opgedaan, badankt daarvoor.
Nou, tot horens, groetjes uit het zuiden van Phil.
Leeuwy
Leuk om je ervaring te lezen daar in Filippijnen. :zon02:
De immigration-office in Cagayan de Oro kan ik aanbevelen; kosten 3030 php, en precies 40 min. nadat we naar binnen waren gegaan, liepen we met het visum weer naar buiten.
Zitten inmiddels op Camiguin.
gr … Leeuwy
Goeie keus, Camiguin, lekker klein overzichtelijk eiland, bestaande uit 7 vulkanen maar liefst, warm en koudwaterbronnen, watervallen, en prachtige natuur. Helaas al 10 geleden dat ik er voor het laatst was. Opvallend dat het eiland alleen maar zwarte stranden heeft , komt door het vulkanisch karakter van het eiland. kortom een klein paradijsje :zon02: