Overstappen van internationale vlucht naar nationale vvlucht

Hoi,

Wij gaan op vakantie naar de Filipijnen :slight_smile:
Wij landen om 11.00 uur op Manilla vanuit China. Wij willen meteen door naar Puerto Princesa. Die vlucht vertrekt om 13.45 uur

Heeft iemand ervaring met een dergelijke overstap? Ik ben benieuwd of we deze vlucht kunnen halen?

Alvast bedankt!

Die overstap is echt te kort, kijk ook op de site van CP daar wordt geadviseerd om minimaal 3 uur per sector en per terminal in acht te houden. Nu ga je van terminal 1 naar 2 of 3. Je bent al een uur kwijt voor de immigratie, minimaal, 30 min voor de bagage, 1 uur om een taxi te bemachtigen en dan nog minimaal 1 uur om van T1 naar T2 of 3 te gaan want het verkeer in MNL staat altijd muurvast!Je moet minimaal 1 uur van te voren inchecken, dus die vlucht mis je!
Vergeet niet dat MNL het drukste vliegveld van de wereld is, je hebt je tijd echt nodig.

1 like

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik zie ook een vlucht die om 15.45 uur vertrekt. Dan nemen we die. Dat moet wel lukken lijkt mij?

Dan hebben we 4.45 uur

Dat is prima te doen ! Ik was zelf toen heel snel door de douane enzo en naar andere terminal ging ook snel maar dat zal per keer verschillen gok ik zo vlucht later moet je zeker redden! Have fun

1 like

Hoi ik ben een fervent bezoeker van de Fill ik raad je aan om enkel met air Filipijnen te vliegen
Air asie en noem maar op zijn altijd veel te laat bij vertrek en hebben een andere terminal
Ja het kost een beetje meer maar je bent wel op tijd weg

1 like

gewoon een vlucht eerder nemen en heeeel ruim de tijd nemen ;als je vliegt naar de filippijnen kun je er niet op rekenen dat dit hetzelde gaat als in een west europees disneyland en tegenwoordig de resrt van azie.
De verschillen:

• aansluitingen op verschillend termilnals die overvol zijn.
  • minimaal 1-2 uur afhandeligstijd bij de douane
  • taxi’s die het 10 dubbele vragen
  • geen ov bij de vliegvelden
  • vliegelden zijn dagenlang gesloten als je eens 1 van die 110 tyfoons treft.
  • he boarden kan je al geweigerd worden bij ontstoken ogen en andere onzinreden, mis je dus je aansluiting.
  • etc etc, bahana hier op good oll philies en het word alleen maar erger.
1 like

is inderdaad waar, in de rest van azie moet je geen asia airlines hebben wil je geen ellende hebben. In de filippijnen heb je zelfs met de duurste airlines ellende, zelfs philipinesairlines en de KLM. Bij doorvluchten kun je vaak naar je bagage fluiten en krijg je die na heel veel pijn en moeite weer terug. En dan heb ik het nog niet eens over de vele vertraging en ellende, 5 uur vertraging of een geannuleerde vlucht is niets zelfs bij Philair!

Nu is airasia philipines wel heeeel erg slecht, 5 uur vertraging op een vlucht van 4 uur is echt een topprestatie, voor ons dus van kul naar ceb is een prestatie van formaat. Alternatief is inderdaad philipineairlines, sta je op manilla met een extra overstap, door tyfoon niaa 2 dagen gesloten, maar de vluchten zelf waren wel perfect op tijd, maar of het nu zon goed alternatief is? (5 uur vs 50 uur vertraging)