Overstappen in Manilla

Mijn vriendin en ik gaan begin volgend jaar 3 weken door de Filipijnen rondreizen. De heen- en terugvlucht zijn al geboekt en we zijn nu alvast een beetje aan het kijken voor een route en welke binnenlandse vluchten we daarbij kunnen nemen. Na aankomst in Manilla (om 12.20 uur met MH806) willen we het liefste gelijk doorvliegen naar Cebu City of Bohol, maar nu heb ik gehoord dat de luchthaven in Manilla redelijk inefficiënt is en je overal erg lang moet wachten. Heeft er iemand ervaring met het direct overstappen in Manilla? Zou 3 uur genoeg tijd zijn om een volgende vlucht te halen met een andere maatschappij in een andere terminal? Of kunnen we beter wat ruimer plannen, of misschien zelfs naar een airport hotel en de volgende ochtend pas vliegen ? Alvast bedankt!

Bart

Ik zou ruimer plannen dan 3 uur.

Vergeet niet: bij twee losse tickets wordt de bagage niet doorgelabeld. Je moet dus door de immigratie voor je visum, dan je tas ophalen, door de douane en dan pas kun je naar de andere terminal.

Daar moet je opnieuw inchecken en de tas afleveren, en dat moet minimaal 45-60 minuten voor vertrek. (Ben je te laat, dan ben je zelf verantwoordelijk voor de prijs van je nieuwe ticket.

Misschien heb je geluk en gaat alles voorspoedig, maar ik zou er niet op gokken.

Ha Jenny,

Dank voor je reactie. We gaan voor de zekerheid voor een einde-van-de-middag of avondvlucht naar Cebu.

Goede keuze denk ik hoor. Ik zou dan een stuk relaxter in het vliegtuig zitten. Stel dat je vanuit nl een uurtje vertraging hebt, dan ben je met de tijden en formaliteiten die jenny noemt echt al de Sjaak.

Manila is behoorlijk inefficient. En je kan niet zomaar van de ene terminal naar de andere. meestal kom je aan op de internationale terminal = terminal 1.

Binnenlandse vuchten vertrekken van terminal 2, 3 of 4. En je moet met de taxi door de stad van de ene naar de andere terminal. dan is 3 uur krap , en staan soms lange rijen bij de ambtenaren van Immigration die een stempel in je paspoort zetten, meer dan half uur wachten is geen uitzondering. Dus plan alles ruim