ervaring met vliegveld Antalya

Op het vliegveld van Antalya maakten wij bij vertrek nog het volgende mee;
De laatste check voor de gate is de bagage door de röntgen en de personen door de scanpoort.
Hierbij moeten broekriemen, portemonee, camera’s, telefoons e.d. in een kunststof bak gelegd worden aldus geschiedde.
Eenmaal aan de andere kant ontdekte mijn dochter dat haar Black Berrie uit de bak verdwenen was.
Direct hebben wij onder en rondom het apparaat gezocht en de band stil laten zetten.
Aangezien wij met een grotere groep waren werd hier ( welliswaar met tegenzin) toch positief op gereageerd.
Toen wij de telefoon niet konden vinden wees mijn dochter op de controle camera en wilde de beelden zien. Daarop moesten wij alle handbagage opnieuw door het apparaat laten gaan maar we mochten deze niet zelf erin doen en moesten aan de andere kant blijven.
Eén van de controleurs “gooide” nog een van de bakken in tegengestelde richting terug in de retourgoot waardoor een van de kinderen deze tegen zijn hoofd kreeg hetgeen de nodige commotie ( en beoogde afleiding) veroorzaakte.
Plots bleek de telefoon van mijn dochter in een nieuwe en ongebruikte tas van mijn schoondochter te zitten!!! Ra, ra hoe kan dat!!!
Voorts werd ons duidelijk gemaakt dat we snel door moesten lopen na al dat oponthoud!
Helaas moesten wij dat ook omdat het vliegtuig op het punt stond om te vertrekken. Het indienen van een klacht zat er dus niet in.

Tip: Doe kostbare zaken vooraf in een goed gesloten tas en niet meer in de kunststof bak!