Hoe Is Het Op Het Vliegveld?

Hallo,

Ik wil graag weten hoe het op het vliegveld gaat bij aankomst en vertrek?
Hoe zijn de mensen moet je net als in gambia goed op je koffers letten omdat de couriers te zo voor je wegkappen enzv. Woorden de koffers gecontroleerd?
En wordt alles er dan uitgegooid?
Hoe gaat het daar?
Hoe ziot het met in en uit voeren van producten?

Groetjes Dayen

Hallo Dayen,

Op het vliegveld gaat het net als bij ons in Nederland. Er zal best eens gecontroleerd worden, dat lijkt me niet meer dan normaal in deze tijd. Ik heb echter nog nooit meegemeekt dat koffers werden leeggegooid. Alles wordt gescand tegenwoordig dus men hoeft je koffer niet te openen, tenzij men er natuurlijk iets vreemds in ziet zitten. Er lopen inderdaad mensen die je koffer weg willen brengen en daar dan een vergoeding voor willen, maar het is aan jou of je daar op ingaat. Wat betreft de in en uitvoer van producten is het net als in de meeste andere landen een bepaalde hoeveelheid drank, tabak en dat soort dingen. Wel is het verboden om veel nep-merkkleding weer in te voeren in Nederland. Ment valt natuurlijk niet over 1 shirtje maar als je een lading bij je hebt en men pikt je er uit ben je wel alles kwijt en krijgt meestal nog een boete ook. Ook is het verboden om dinars in en uit te voeren, pas daar dus mee op. En nog even een ander tip, maak geen foto’s van mensen in uniform op het vliegveld en ook niet in de rest van Tunesie, je loopt dan de kans dat ter plekke je rolletje uit je toestel wordt gehaald en je bent dan al je foto’s kwijt.

Ik wens je een fijne vakantie,
Marianna

Hallo Dayen,

Hoe het precies op het vliegveld Melita Airport op Djerba gaat heb je net van Marianna gehoord.

Op het vliegveld Habib Bourguiba in Monastir wordt vaak wel degelijk goed gecontroleerd. Ze hebben wel een scan voor de handbagage maar de grote koffers worden regelmatig door de douane-beambten geopend. Echt alles eruit gooien doen ze niet, maar ze woelen wel in je koffer.

Ook wordt er gevraagd of je “truque électrique” bij je hebt. Dat wil niet zeggen dat je geen fôhn of reisstrijkijzer bij je mag hebben, maar het gaat ze erom dat je in Tunesie geen electrische apparaten invoert en/of gaat verkopen. Electrische apparaten zijn in Tunesie heel erg duur, er zit ook extra tax op.

Ik wil je er ook nog even op attent maken dat je in Tunesie 400 sigaretten per persoon in mag voeren ipv de 200 bij ons in Nederland. Op het vliegveld van Monastir kun je bij aankomst ook taxfree kopen. Er zit als je bij de bagage-band staat te wachten een winkel waar je sigaretten en sterke drank kunt kopen.

Drink je graag een boreltje, hou er dan rekening mee, dat als je in Tunesie een fles sterke drank, bv whisky of gin wilt kopen je een kapitaal betaalt. Een fles JW-Whisky kost als snel rond de 100 TD (Tunesische Dinar). Sterke drank en wijn kun je in het algemeen in Tunesie alleen maar in de Staatswinkels Magasin Général of Monoprix kopen.
In de taxfree shop op het vliegveld betaal je normale prijzen.

Ik wens je een fijne vakantie !

Groetjes,
Pittie