4 juli gaan mn vriend en ik op vakantie naar Tunesië…enne nou heb ik een paar vraagjes. Op de site van douane heb ik gelezen dat je een aantal luxe goederen aan kan/moet geven en dat je daar een aankoop of garantiebewijs voor nodig hebt. Maar die garantie is allang van onze camera af…aankoopbewijs heb ik ook niet. Zelfde geldt voor de filmcamera. Iemand hier ervaring mee. (k vlieg voor t eerst ;))
En hoe kun je gekleed in de steden/dorpen? Het is een islamitisch land, niet heel streng heb ik gelezen. Maar in de medina’s is dan een korte broek/rok met hempje/tshirt goed?
Maak je maar geen zorgen, en ik heb nog nooit iets aangegeven en dat ook nog nooit iemand zien doen. dit is wel handig als je spiksplinter nieuwe dure camera hebt, dan heb je bewijzen dat je het bij je hebt en het niwuw is voor het geval er iets mee mocht gebeuren. Wel moet je de spullen bij je handbagage houden er wordt nogal met koffers gesmeten dus dat overleeefd je camea niet.
Wat betreft je kleding, je kan in een korte broek/rok enz. de Medina in. Wel wordt aangeraden om niet al te bloot de stad in te gaan. Het is en blijft een Islamitisch land en men stelt het niet echt op prijs al je te bloot loopt. Er is nu eenmaal een verschil tussen kort en te kort en bloot en te bloot. Ik wens je een fijne vakantie toe.