Ervaring met Corendon en Vakantiestunt en Hotel Inex Gorica in Macedonie

Geachte medewerker van Vakantiestunt.nl en Corendon

Hierbij wil ik met uw bedrijven onze ervaringen delen over de door ons geboekte 8 daagse ****excursiereis naar Macedonië.

De boeking en afwerking reispapieren bij Vakantiestunt.nl is goed verlopen, maar toen :

1 Het eerste probleem had ik vooraf kunnen weten, n.l. dat we met een van de Turkse maatschappijen (Corendon) vlogen voor de eerste keer en deze niet in het bezit zijn van horloges en een goede vluchtplanner aangezien erg veel vluchten vertraging hebben.

2 Bij aankomst op het vliegveld in Ohrid waren de medewerksters van de zakenpartners van Corendon niet op de hoogte van onze komst omdat wij op geen één lijst voor kwamen en moesten wachten in de volle zon totdat bijna iedereen een bus was toegewezen en de medewerker tijd had om uit te zoeken wat ze voor ons in petto hadden.

3 Nu mochten we naar een bus die ons naar een ***** sterren hotel (INEX GORICA) zou brengen, we hadden een **** geboekt en dachten nu dat is zelfs nog beter, maar er zat een grote adder in het gras.

4 Het vijf sterren hotel had GEEN zwembad en ook geen mogelijkheid om te zonnen en als je bij het water wilde komen kon je 158 traptreden de berg af naar beneden en moest je ook nog betalen voor een ligbed waar je vel tussen kwam omdat er veel waren gebroken en er was ook geen matrasje beschikbaar zodat je na een paar uur de afdruk van het ligbed in je lichaam mee naar boven kon nemen.
Het is mij onbegrijpelijk hoe ze aan die 5 sterren zijn gekomen, maar misschien in de bouwmarkt te koop.

Je kon daar eten en drinken, wat we ook hebben gedaan, maar als je naar het toilet wilde moest je 158 treden naar boven en weer terug.

Ik heb mijn beklag gedaan bij de receptie van het hotel over het feit dat wij moesten betalen voor de ligbedden bij het grintstrand, maar die deden na overleg met de hotelmanager het af met een antwoord dat het niet van hun was, maar als je de trap en de lantaarns bij het grintstrandje vergeleek dan viel het erg op dat de stroom en water leiding naar het hotel liep en de lantaarns wel gelijk waren aan het hotel ?

Er waren ook twee dames in onze groep waarvan er één alleen een stukje kon lopen met twee krukken en gebruik maakte van een rolstoel.
Welke randdibiel verzint het om deze twee dames in dit hotel te plaatsen terwijl ze alles bij de boeking hadden opgegeven, zelfs de maten van de rolstoel.

Ook het hotel snapt niet dat je iemand met een rolstoel niet in de kelder moet plaatsen waarbij ze drie treden op moest om bij de lift te komen.
De waarheid moet worden gezegd dat het hotel op de laatste dag een hellingplank hebben gemaakt om met de rolstoel deze drie treden zowel in de kelder als bij het terras te kunnen nemen.
Nu kunnen ze tenminste schrijven, gedeeltelijk rolstoel toegankelijk !!!

Ik had juist bij de boeking een reis van ****excursiereis genomen die circa 2x 100 € meer kosten dan een ***excursiereis, maar achteraf waren de mensen met een ***excursiereis beter af met een zwembad en geen bij geplaatste en slecht doorlopend fontein en douchebak die overliep en een airco waarvoor ik drie keer bij de receptie moest wezen om eindelijk gerepareerd te krijgen.
5 Het aanbevolen excursiepakket door de vakantiestunt.nl van 4 excursies voor € 99 i.p.v. € 135 is misleidend en klopt niet.
In werkelijkheid kosten de omschreven excursies geen € 135 maar € 121 , dus geen korting van € 36 maar € 22.

6 Op de terugreis was het vliegtuig zoals gewoonlijk niet aanwezig en konden we weer buiten op een terras wachten.
Na het instappen bleek ook mijn stoel niet rechtop te kunnen blijven staan en men kon daar niets aan doen omdat het vliegtuig al overboekt was en diverse mensen 3 dagen langer moesten blijven en ik geen andere kon krijgen.

7 Wat ik als ervaren vakantieganger wat ik ons best mag noemen aangezien wij meerdere malen per jaar over de wereld reizen en dit een nieuwe ervaring voor ons is en nu heb bijgeleerd dat ik nooit meer een reis boek waarvan het hotel niet is vermeld waar ik in terecht kom, want dan had ik deze reis NOOIT geboekt.

Als laatste wil ik opmerken dat het gewone hotel personeel erg vriendelijk en behulpzaam was en dat geld ook voor de meiden hostess die de gehele dag in het hotel zijn gestationeerd door de zakenpartner van CORENDON, maar het probleem zit hem in de zogenaamde managers die denken dat ze op deze manier aan klantenbinding doen en niet willen luisteren naar hun personeel die met reële klachten van klanten komen en waar men niet naar luistert.

Hopende dat een ieder die de schoen past hem ook aantrekt en er wat mee doet, want de waarheid achter haalt alles en kost klanten, want hoort zegt het voort.

Met vriendelijke groet,

F Bergman
Lelystad

Helaas heeft deze brief geresulteerd in een heel laat ontvangen oppervlakkig antwoord van Corendon en de Vakantiestunt waar ik dus nooit meer zal boeken en ook nooit meer met Corendon ga vliegen en hopelijk denken de mensen wat langer na om te boeken bij een maatschappij die niet klantgericht is en niet probleemoplossend werkt en gewoon door gaat met in mijn ogen hun slechte beleid.

Zijn er meer mensen met nare ervaringen ?Wij gaan ook naar Ohrid met Correndon voor 8 dagen.Weten alleen nog niet welk hotel.thx