Ervaring en aanpak gevraagd!

Hallo allemaal, graag zou ik in contact willen komen met mensen die het roer compleet omgegooid hebben.

Ons gezinnetje heeft al 7 jaar de droom om het roer compleet om te gooien enkel weten wij niet precies hoe we dit moeten gaan aanpakken.

De enige eisen die we eigenlijk aan ons vertrek stellen zijn, 1) het moet er regelmatig lekker warm zijn 2) zolang we maar een bed hebben om te slapen en genoeg geld hebben om te eten.

Zoals jullie zien zijn de eisen niet overdreven toch :wink:

Het leukst zou ons lijken om een hotelletje op te zetten of te runnen.

Alle tips en informatie zijn welkom.

Mvg

Hoi Boeb,

Er zijn hier heel veel mensen die dat gedaan hebben, maar toch is voor iedereen de situatie weer uniek. Belangrijk is, denk ik, dat je eerst toch eens bepaald welke landen/culturen het meeste aanspreken en wat het beste aanvoelt. Ga hier eens op Wereldwijzer lezen in de betreffende fora van die landen, daar kom je vanzelf mensen tegen die in dat land wonen.

Je schrijft ā€˜gezinnetje’ dan denk ik aan ā€˜met kinderen’. Lijkt me niet geheel onbelangrijk te kijken naar welke talen reeds gesproken worden. Of zijn het nog heel jonge kinderen, die een nieuwe taal makkelijk op kunnen pakken?

Weet je, het roer omgooien is in wezen niet moeilijk, het is vaak gewoon een kwestie van doen. Maar het vergt van te voren wel enige zelfontplooiing en -ontdekking om te weten wat en waar je dat precies wilt. Dat is voor iedereen zo anders, dat kun je alleen zelf uitvinden.

Veel succes in ieder geval!

Liefs,
Carolina

Hallo Carolina,

Inderdaad, er zijn ook kinderen ā€œin het spelā€. Gelukkig zijn deze nog niet zo oud en ik verwacht wat dat betreft ook niet echt problemen met de taal.

Onze eerste voorkeur zou Maleisie geweest zijn, maar het is daar zo moeilijk, zeg maar bijna onmogelijk, om daar zomaar naar toe te gaan. We denken daarom nu dus ook eerder aan Zuid-Amerika en/of de Antillen.

Waar het mij eigenlijk meer omgaat is, hoe is het financieel rond te breien. Wat voor startkapitaal zou je nodig hebben en dat soort zaken.

Financieel, tja, ik weet niet of ik je daarmee kan helpen. Ikzelf ben gewoon gegaan, had absoluut niet veel geld achter de hand, maar wilde gewoon weg. Hier onderkomen gezocht (huur), toen een baan en daarna gebleven.

Voor een gezin kan ik me voorstellen dat het wel handig is om een wat grotere basis te hebben, dan ik had. Maar hoeveel noodzakelijk is, ik weet het niet…

Liefs,
Carolina