Ervaring Discovery-reis

Hoi allemaal,

Vanochtend bij het reisbureau geweest, ik wil namelijk heel graag een reis naar Azië maken, ik durf niet alleen, dus vandaar dat ik wil kiezen voor een groepsreis.

Nu heb ik de reis Vietnam, Cambodja gevonden. Deze is via discovery reizen, heeft iemand hier ervaring mee, wat kan ik verwachten?

Ik ben nog nooit alleen op vakantie geweest en zeker niet zo ver weg, dus vind het allemaal wel erg spannend, dus als iemand me kan helpen :-), graag!

Groetjes Sandra

Geen ervaring mee, maar zover ik weet is Discovery niet meer dan een Nederlands laagje rond de internationale groepsreizen van Intrepid Travel. Ook daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar een vriend van me is er al wel diverse malen mee op pad geweest (o.a. naar Vietnam), en zweert er echt bij. Kleine groepen met een zeer gevarieerd gezelschap, maar wel redelijk basic.

Bedankt!
Hoe basic is redelijk basic?

Eenvoudige hotels (maar ook weer geen extreem simpele hostels, tenzij je een Basix-reis boekt), veel openbaar vervoer i.p.v. eigen bus, dat soort zaken. Afgaand op zijn verhalen aardig vergelijkbaar met bijvoorbeeld Shoestring.

Op zich helemaal niks mis mee, maar wel iets om je vooraf te realiseren, dat voorkomt teleurstellingen.

Ooh dat is geen probleem :-).

Knoop doorgehakt, geboekt!!
Heb er zin in, wel ontzettend spannend!!

Nog tips om mee te nemen tijdens de voorbereidingen?