Ervaringen met Discovery Reizen en haar buitenlandse partners?

Goedemorgen,

Ik ben voor volgend jaar alvast aan het kijken welke (internationale) groepsreizen er weer aangeboden worden. Ik zou namelijk heel graag een verre reis willen maken, maar dan wel met de gezelligheid van een groep.

Wat zijn jullie ervaringen met Discovery Reizen en hun buitenlandse partners:

• GAP Adventures
  • Intrepid
  • Imaginative Traveller
  • Suntrek
  • Contiki

Ik zou heel graag ervaringen willen van mensen die al eens met deze reizen mee is gegaan.

Groetjes,

Tientje84

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Discoveryreizen. Ik ben zelf mobielreisagent en verkoop deze reizen regelmatig. Ik krijg zeer enthousiaste reactie terug. Een aanrader is volcano trail
gr sharon

Zelf geen ervaring mee, maar een vriend van me reist zo onderhand met niemand anders meer. Hij is nu meen ik vier keer met Intrepid via Discovery weg geweest: India & Nepal, Vietnam & Cambodja, Thailand & Maleisië en recent nog Marokko. Nog nooit een negatief woord over gehoord. Het is allemaal redelijk basic (en dan had hij nog geen “Basix”-reizen gedaan), maar zeker niet slecht. En wellicht trekken dergelijke internationale reizen ook een wat avontuurlijker ingesteld publiek, hij heeft tot nu toe altijd een prima groep zonder lastige figuren gehad (al kan dat natuurlijk ook net zo goed dom geluk zijn geweest).

Vorig jaar heb ik een 2 weekse rondreis gemaakt door Egypte met Imaginative traveler en dat is uitstekend bevallen! Het was een gevarieerde groep van mensen tussen de 23 en 60 jaar oud en ze kwamen uit alle delen van de wereld, australie, canada, amerika, engeland. Je moet er dus wel rekening mee houden dat alles in het engels gaat. We hadden een goeie reisleider die zelf Egyptisch was dus die wist alle do’s en dont’s van het land. Je had optionele excursies en vrije tijd en de reisleider gaf altijd tips wat je kon gaan doen. Ook toen een stel hun bagage was kwijtgeraakt na aankomst had hij zich echt ingespannen om alles zo snel mogelijk terug te halen. Al met al een super ervaring en ik zou zo weer boeken!
Succes met het kiezen van een leuke reis.

Ik heb geen reis bij Discovery geboekt, maar wel ervaring met een van hun partners. Reden dat ik Discovery over heb geslagen, is dat hun website erg summier is. Zodra je een reis aanklikt, wordt je doorgestuurd naar de Engelstalige omschrijving van de reis. Kleine moeite om dit te vertalen en op de eigen site te zetten lijkt me? Kortom te weinig duidelijke info.

In 2008 ben ik met Suntrek (via Djoser) op rondreis geweest in West-Amerika. Dit is zeer goed bevallen! Goede reisleider van Suntrek, goed vervoer.