Ervaring Aya tours Pai-Luang Prabang??

Hi, wij zitten nu in Pai. Er wordt hier door Aya Tours (de organisatie met de minivans) een tour aangeboden om Laos binnen te komen. Ze rijden je van van Pai naar Chiang Khong en dan daar op de slow boat. Trip duurt 2 dagen en dan ben je in Luang Prabang. Ik heb hier en daar wat gruwel verhalen gelezen over deze boten. Heeft iemand ervaring met deze trip??

ik heb eigenlijk van iedereen die we gesproken hebben in luang prabang gehoord dat het hartstikke leuk was en best meevalt. kussentje mee en zitten maar.

Niet dat je er nu nog wat aan hebt want misschien zat ik wel met jullie op de boot maar toch mijn ervaring.
Die tocht is wat lang en je zit op houten bankjes maar het is wel een heel mooie tocht. Je ziet veel langs de rivier en als je en kussentje meeneemt is het wel uit te houden. En het hoeft ook niet allemaal enorm luxe te zijn toch?
Je kan ook met een snelle boot. Dan duurt het 1 dag. Maar daar heb ik niet al te beste verhalen over gehoord. Het kan gevaarlijk zijn en je zit de hele dag hutje mutje opgepropt in een klein bootje met een enorm lawaai van de motoren achter je. Je hebt wel oorbeschermers maar toch…
First hand gehoord van wat Duitsers dat dat niet zo prettig was. Dus ga gewoon voor de simpele langzame versie.

En ga van Luang Prabang met de bus naar Vang Vieng (tubing!) dat is echt een enorm mooie tocht door de bergen.