Hallo
Kan iemand mij iets meer vertellen over het erawanmuseum met de 3-koppige olifant? De site doet het niet in het engels.
Is er naast het museum nog iets anders te doen? Mooie tuinen o.i.d of is het niet echt de moeite waard?
Alvast bedankt.
Groetjes Ria
Is de moeite waard. Maar wel klein. Als je wat foto’s wilt zien geef dan je e-mail maar door.
Hoi
Helaas zijn we 14 augustus thuis gekomen van onze eerste Thailandreis. We zijn niet in het erawanmuseum geweest. Misschien iets voor een volgende keer want we gaan zeker nog een keer terug.
In ieder geval bedankt voor je mail
De watervallen zijn echt prachtig, als ik me niet vergis zijn er 5 die elkaar opvolgen, een tip neem en duik in de eerste die je tegenkomt want de meeste mensen gaan rechtstreeks naar de bovenste en daar wordt het dan erg druk.
Bedankt voor de foto’s. Nu moeten we zeker nog een keer terug naar Thailand. Ik heb nu al spijt dat we toch niet naar het museum zijn gegaan.
Thailand heeft zoveel prachtige plaatsen waar weinig of geen toeristen komen. Ik heb t geluk een Thaise vriendin te hebben.
Dan ben je bevoorrecht. Ik hoop dat je e.e.a met ons wilt delen. Het zit er niet in dat we volgend jaar weer naar Thailand kunnen maar dat jaar er op gaan we zeker. Ontzettend leuk om weer voor te bereiden en dingen uit te zoeken. Dit jaar waren wij met onze volw kinderen en hebben we Bangkok, Chiang Mai, Ayutthaya en Khao Yai bezocht. De volgende keer gaan we een andere kant bekijken.
Een rondreis in Isaan is een leuk alternatief. Minder toeristisch maar meer Thailand ervaring.
1 like
Dank je wel. ik ga er eens in duiken. Als ik vragen heb zal ik ze zeker stellen.
Persoonlijk vind ik het Erawan Museum net onder Bangkok gelegen in SamutPrakarn een hoogtepunt. Het is een zeer indrukwekkend bouwwerk waarbij je in drie niveaus van het gebouw terechtkomt. Ten eerste is er de “kelder” ook wel het “hel-niveau of verleden” genoemd met normaal een peperdure porseleinen collectie uitgestalt uit vergane glorietijden. Jammer genoeg is die collectie in 2013 naar elders overgeplaatst en is de rondleiding dus ook ingekort. Je kunt nog wel wachten in deze ruimte omdat er altijd nog exposities gaande zijn. Het tweede niveau wordt ook wel het huidige of aardse bestaan genoemd waarbij je aan het plafond en prachtige gebrandschilderd glaswerk ziek. Ook adembenemend keramiet waarbij twee trappen als een kronkelende slang naar boven gaan. Het derde niveau is de toekomst en de hemel. Dit deel is gelegen in de romp van de olifant en bereik je via trappen in de poten van de olifant. Onder het gesternte kom je bij een kleine tempel waar de Thai een offer brengen. De rondleiding duurt opzich relatief kort echter een bezoek is een aanrader. Vele aspecten van het bouwwerk zijn een genot voor het oog.
1 like