Equador / Galapagos december/januari

Hallo,

Ik (v. 38) ben begonnen een 4-weekse reis te plannen naar Equador / Galapagos eilanden tussen 10 december en 10 januari. Ik ga in ieder geval een horsetrek maken, daarnaast wil ik proberen de Amazone in te gaan en veel natuur en wildlife te zien op de Galapagos, misschien ook vrijwilligerswerk te doen. Wil budget reizen en reis grotendeels zelf plannen, dus niet georganiseerd via reisbureau.
Wie gaat er ook in die tijd en heeft zin om een deel van de reis samen op te trekken?

Vr. groet,
Tessie

Hallo Tessie,
In december wil ik naar Ecuador. In Quito starten, de omgeving bekijken en naar het zuiden afzakken tot Cuenca. Vanuit daar gelijk naar Galapagos eilanden of eerst nog naar de kust. Lijkt me leuk om te kijken of de reisplannen een beetje overeenkomen en we samen kunnen optrekken.
Groeten, Ivonne

Dag Tessie en Yvon,

Het klinkt goed, land spreekt me aan en ook zeker de horsetrek, Ik zat zelf ook net even te kijken en kwam zo snel op deze site uit http://www.pululahuahostal.com/. Hier kan je paardrijden en volenteers werk doen. In zuid amerika heb ik de landen brazillie, suriname en frans guyana bezocht. Ik ben zelf wel in voor wat avontuur en zelf plannen en uitzoeken van de reis. De periode lijkt me werktechnisch gezien ook geen probleem.

Groetjes,
Nicole

Hallo Nicole / Ivonne,

Wat een leuke link, Pululahua. Ben pas net begonnen met uitzoekwerk, dus dit soort links zijn erg handig. Wbt een meerdaagse trektocht met paarden heb ik inmiddels contact gehad met www.horseranch.de maar het is nog niet zeker of ze in die periode een tocht van 5-6 dagen aanbieden. Maar er zijn vast nog meer goede bedrijven.

Ik wil ook graag een paar dagen de Amazone in - maar niet in mijn eentje :wink: Dus op zoek naar een goede maar niet onbetaalbare aanbieder van natuurtrektochten door de jungle. Daar zijn er vast ontelbaar veel van - dus nog genoeg te doen. Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

Groetjes,
Tessie

Hoi Nicole,
Hoe staat het met je plannen voor Ecuador?
Groeten, Ivonne