Mensen die vaak vliegen weten dat de maaltijden aan boord van vliegtuigen niet meteen haute cuise zijn.
Veelgehoorde kritiek is dat luchtvaartvoedsel smakeloos of saai is.
Op lange afstandsvluchten kan men gewoonlijk kiezen tussen 2 verschillende schotels, met eventueel een vegetarische schotel daarbij.
Dat passagiers niet hoog oplopen met maaltijden op het vliegtuig is een open
deur intrappen. Toch is er geen volstrekte eensgezindheid. In realiteit zijn de
meningen verdeeld en blijkt dat velen het voedsel redelijk tot best lekker
vinden.
Wat vinden jullie van het eten aan boord in economy class, vind je het lekker,smakeloos,saai?
Je kan hieronder reageren,
groet,georgessiam.
Ik krijg nooit iets, ik vlieg niet ver genoeg… Naar Moskou krijg ik van KLM een broodje, daar houdt het mee op. Ik koop misschien een sandwich in het vliegtuig, maar meer ook niet.
Het hangt inderdaad sterk af van de airline en de bestemming. Over het algemeen durven Aziatische airlines hun maaltijden nog redelijk wat smaak mee te geven, al heeft dat soms ook tot resultaat dat het echt niet te vreten is. Amerikaanse airlines daarentegen lijken juist voor zo een zo neutraal mogelijke smaak te gaan, niemand zal het lekker vinden, maar je gaat er ook niet van over je nek. De Europese airlines lijken daar ergens tussenin te hangen.
De airlines die er wat mij betreft het meest positief uitsprongen: Finnair, Emirates en Korean Air (bibimbap!).
Vlieg regelmatig van Amsterdam of Dusseldrof naar Manila, meestal met arabische maatschappijen, Emirates of Etihad. Meestal met tussenstop in Dubai of Abu Dhabi. Vluchten zijn lang dus 2 keer krijg je warm eten.
En dat is zeker bij arabische maatschappijen goed te doen. Tuurlijk vind iedereen het ene gerecht lekkerder dan het andere, das heel persoonlijk ,maar tis eigenlijk nooit voorgekomen dat het niet te eten was.
Maar ik kan me voorstellen dat iemand die heel vaak vliegt het saai begint te vinden, want dan pas ga je merken dat er steeds het zelfde word geserveerd.
Ik heb het eten altijd wel lekker gevonden, op welke vlucht dan ook, een keer heb ik het teruggeven toen ik overgeboekt was naar business class bij China Airlines, toen kreeg ik een chinees ontbijt wat al vreselijk stonk en niet te eten was. De zeer vriendelijke en begripvolle stewardes regelde toen een ander ontbijtje.
Grappig dat je deze vraag stelt, ik heb echt nog nooit vies gegeten in een vliegtuig (magnetron maaltijden van de AH vindt ik smeriger) maar ik zat vorig jaar in een toestel van Transavia naar Kreta en nam een sauszijnenbroodje, die was zo smerig dat ik gewoon dacht dat hij niet goed meer was. 3 maanden later zat ik wederom in een toestel van Transavia richting Rome en gaf het saucijzenbroodje een herkansing. dat had ik dus beter niet kunnen doen, die broodjes smaken kennelijk gewoon naar bedorven vlees. getsie!
De laatste paar jaar vliegen we met Aziatische airlines, en het eten is daar best nog wel redelijk van smaak. Soms wat vreemde combinaties maar dat is ook wel weer leuk
Volgens mij verschilt het gewoon heel erg per maatschapij. Het gaat van vreselijk slecht tot geen enkele smaak dus ook niet vies.
Beste vliegtuig eten had ik bij Austrian Air. Economy was overboekt en ik was de gelukkige met een gratis upgrate :biggrin: 2 koks, een 6 gangen diner, een heerlijke Wiener schnitzel en een rijdend toetjes buffet na.
Ik vind het eten ook altijd wel prima. En het wordt ook telkens uitgebreider tegenwoordig. Waar je vroeger gewoon één maaltijd kreeg die bestond uit pasta met wat saus en vlees en misschien twee stukjes groente, zit er tegenwoordig vaak ook meerdere soorten groente, wat aardappeltjes bij, een klein toetje, een klein broodje, wat boter, etc etc. Prima!
Ook de ontbijtjes zijn vaak veelzijdig met broodje, yoghurtje, fruit etc.
Gemiddeld is wat je op intercontinentale vluchten krijgt best goed. Grote euvel is alleen dat je vaak te veel krijgt. Natuurlijk, je kunt het laten staan maar het ziet er vaak verleidelijk lekker uit. Wat ons betreft staat Emirates op eenzame hoogte op 1. Maar ik heb ook een keer zitten genieten in een toestel van Korean Air. Dim sum en bapao, terwijl we dat thuis nooit eten.
En van de keren dat we met Air France naar Sint Maarten vlogen zie ik nog het standaard flesje rode wijn (groter dan bij andere maatschappijen) dat al standaard bij de maaltijd geleverd werd. En dan wordt gevraagd of je iets wilt drinken en kijkt er niemand raar op als je om nog een flesje vraagt. En het zal wel persoonlijk zijn, maar ik slaap heerlijk op rode wijn. Ja, ik weet het, eigenlijk geen alcohol in de lucht. Maar een flinke tuk doen is ook wat waard.
Meestal vind het (warme) eten wel te eten. Soms echt lekker, vaak niet bijzonder maar goed te eten. Ontbijt vind ik vaak wat karig, of de broodjes smaken naar karton.
Wat ik nog niet heb gelezen is dat ik het eten wel echt vind stinken als ze het aan het uitserveren zijn! (dit hoor ik trouwens wel vaker) Ik word daar vaak misselijk van. Als ik me daar overheen zet is het vaak dus best te eten.
Daar heb je inderdaad wel een goed punt. Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat tegen het einde van een lange vlucht er iets als een pizzabroodje als snack wordt geserveerd. Smaakt weliswaar meestal best, maar na een uur of 8 of zo in een vliegtuig te hebben gezeten kan ik de sterke geur daarvan allerminst waarderen…
Nou éénmaal had ik mijn maaltijd aan boord onaangeroerd gelaten.
Het was met een vlucht van Biman(Bangladesh Airways:1986) het was broodbol met vlees inverwerkt en rijst.
Het vlees stonk 10 uur in de wind,de rijst was niet goed hard en droog,mijn medereiziger heeft mijn maaltijd maar opgegeten.