Enquete :Hotel lawaai hoe ga jij er mee om?

Iedere toerist die al op vakantie is geweest naar Thailand heeft het wel eens meegemaakt.
Je overnacht in een hotel of guesthouse en je kan niet slapen omdat het rumoerig is op de gang of naast je kamer zijn ze ‘gymnastische oefeningen’ aan het doen.
Nu kun je natuurlijk gaan liggen ergeren of bonken op muren ofdat het gaat helpen wie zal het zeggen?
Wat zijn zoal jullie ergenissen tijdens een verblijf in een hotel en hoe ga je er mee om met nachtlawaai?
Hieronder kan je reageren !

Op alle Thailand reizen heb ik me nooit zo aan rumoer gestoord, de enige keer dat ik niet heb kunnen slapen was in het dramatisch slechte Royal Benja Hotel in BKK. Hier lagen we de eerste nacht tot 3:00 wakker van de op en neer gaande lift.

Na enig aandringen kregen we een andere en minder goede kamer, excuses voor het ongemak bleven achterwege…

Nou het laatst dat ik in Hua Hin was (2011) waren ze zelf aan het vechten in de gang van het hotel.
Een Farang stomdronken die zijn vriendin aan het afmotten was,natuurlijk was heel het hotel op stelten.
Er was politie bij te pas moeten komen om de gemoederen te bedaren.
Zelf heb ik de receptie telefonisch verwittigd,voor de rest (tegen mijn natuur in op aanraden van mijn vriendin) ben ik er niet in tussengekomen.

De bouwwijzen van Thaise accomodaties zijn gebaseerd op lage kosten zonder verder rekening te houden met richtlijnen met betrekking tot geluids- en/of temperatuur-isolatie.
Dit leidt tot tv’s die je 3 kamers verder kunt horen, deuren die te pas en te onpas dichtslaan, feestjes die doordringen, geluid van buiten wat door de enkelglazige ramen glipt, het gereutel van airco wat voor een monotone brom zorgt, en zo voort.

Het ergste is, dat het meeste geluid veroorzaakt wordt door mensen die zich bewust onbewust zijn van hun omgeving of van anderen in hum omgeving (bewust onbewust kun je lezen als ignorant).

ik probeer het eerst met klagen bij de receptie, als dat niet werkt dreigen met vertrek, en als dat ook niet werkt verkassen naar een ander verblijf

Hmmm als ik er over na denk dan moet ik heel eerlijk zeggen nog nooit geen last van gehad. Geen idee waarom maar het is echt zo.

Als oordopjes niet werken dan verkassen naar een andere kamer. Misschien zelfs een upgrade voormekaar lullen. Dat lukt sneller als je een klantenkaart hebt en regelmatig gebruik maakt van het hotel of de keten.’

Maar voordat ik een hotel boek check ik eerst bv Tripadvisor om na te gaan of het hotel aan mijn verwachtingen zal voldoen. Maar mocht ik in een moment van zwakzinnigheid een kamer aan khao san road geboekt hebben dan verwacht ik niet dat het hotel iets aan mijn klacht kan en wil doen.