enquete : hoe was jouw Brazilië-reis ?

Uit nieuwsgierigheid, maar ook met de bedoeling een aantal tips naar voren te halen voor toekomstige Brazilië-reizigers …

Je was deze zomer op reis in Brazilië, misschien was jij 1 van de vele duizenden die de Wereldbeker kwamen volgen.
Hoe was jouw ervaring in dit land ?
Wat ondervond je nou echt als het meest aangename ?
Was veiligheid voor jou een probleem ?
Heb je tips om bepaalde zaken te doen of niet te doen ?

We kijken met zn allen uit naar JOUW ERVARINGEN in Brazilië.

Tropische groeten uit Salvador da Bahia

Ivan

even een duwtjes geven met de informatie-rijke site van 1 van onze leden hier, Sportgirl met haar reisverslag over Brazilië

Jessica heb jij misschien nog specifieke aanvullingen die je hier wilt vermelden ?

Ik ben niet tijdens het Wk daar geweest.
De laatste keer dat ik er was was in 2011 helaas.

Mijn ervaringen toen waren prima. Heb voornamelijk tijd met locals doorgebracht. Althans buiten die groepsreis om ben ik in 2010
3,5 maand alleen op reis geweest.
Wat ik minder vond met mensen van daar dat hun afspraken niet nakwamen. Dus ze nodigen je uit, beloven je overal mee naar toe te nemen, maar in de praktijk moeten ze werken en zijn ze 's avonds te lui om wat te doen en komen ze het weekend moeilijk hun bed uit. Dus als je met locals afspreekt, probeer dat te vermijden. Had dat probleem niet met iedereen, maar diverse vrienden deden wel zo/

Qua veiligheid heb ik geen enkel probleem gehad. Voelde me niet minder veilig dan in NL.
Ik verdeelde mijn geld overal. Onder mijn kleren, altijd een kleine portemonnai om direct mee te kunnen betalen met max 30-40 reais.
Had ook een geldriem vaak om met een ritssluiting aan de binnenkant met meer reais.

Als ik alleen rond ging lopen nam ik vaker geen tas mee, maar stopte ik alles in mijn broekzakken. Nam ik wel een tas mee, dan hield ik die wel in de gaten.

Verder spraken weinig mensen Engels, dus handig als je portugees spreekt.
Verder heb ik met bussen rondgereisd en gevlogen. Geen problemen mee gehad en voelde me ook niet onveilig. Ben ook 's nachts gaan reizen waar ik soms om 2.30 uur aankwam.

Let wel op met taxi’s. Met name in Rio bij het busstation proberen ze je op te lichten met veel te hoge prijzen.
Ook probeerde ik taxi chauffeurs ervan te over tuigen dat ik wist waar de bestemming lag, dus extra omrijden had ik wel in de gaten. Is mij dan ook niet gebeurd.

Vind de mensen meestal zeer vriendelijk en gastvrij in Brazil.
Mooie stranden, mooie natuur. Een minpunt vind ik wel dat Brazilie ook duur wordt. Vooral hotelprijzen liggen hoog.

1 like