Graag zou ik een bevestiging van iemand willen horen.
Ik ben van plan om in januari mijn wereldreis in vietnam te starten.
Graag wil ik een enkeltje boeken naar vietnam, aangezien ik over land doorreis richting cambodja en verder…
Nu lees ik hier en daar dat je met een enkeltje geweigerd kan worden, ook door de vliegtuigmaatschappijen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
ik heb wel al info opgevraagd bij de vietnamese ambassade in den haag. Hier vertelden ze mij dat een retourticket geen verplichting is.
Waarom vertrekken in Vietnam? Heb je reeds ervaring met reizen in Azië? Je geraakt heel makkelijk vanuit Bangkok of Kuala Lumpur met lowcost (bv Airaisia) maatschappijen naar andere Aziatische landen.
vertrekken in vietnam?
Ik start in vietnam en heb nog geen ervaring met reizen in azie.
Maar aangezien ik over land doorreis wil ik een enkeltje vanaf amsterdam naar hanoi boeken(heb een betaalbare gevonden via singapore airlines)
Nu lees ik hier en daar verhalen dat een vliegtuigmaatschappij je kan weigeren aangezien je geen bewijs het land uit hebt(retourticket)…en ik zodoende in amsterdam blijf staan.
Bij de vietnamese ambassade heb ik dit nagevraagd en die vertelde mij dat je geen bewijs nodig hebt. Ook heb ik gebeld met singapore airlines en die vertelde mij dat als je een visum hebt, je gewoon met een enkeltje kan afreizen richting vietnam.
Mijn vraag is dus al opgelost en ik ga denk ik eerdaags boeken bij singapore airlines
Aangezien je nog niet in Azië geweest bent zou je er misschien beter aan doen te vertrekken in Thailand en dan via Cambodja naar Vietnam door te reizen. Gewoon een kwestie van rustig opbouwen. Een interessant ticket naar Bangkok is misschien ook nog wel te vinden. Sowieso, prettige reis gewenst, wat je ook doet!