Eind december vliegen mijn vriend en ik naar Hanoi. We hebben een enkel ticket geboekt om verder in Azie over land door te reizen naar andere landen.
Heeft iemand ervaring met het Vietnam binnenkomen dmv een enkel vliegticket?
Ja, wij hebben dit ook gedaan en het was geen probleem! We hadden wel het retourticket terug naar Nederland (vanuit Thailand) om te ‘bewijzen’ dat we weer weg zouden gaan, maar dat was niet eens nodig.
Dat heb ik vorig jaar gedaan en toen was het geen enkel probleem. Net als LisArt hadden ook wij een retour ticket vanaf Bangkok.
Het visum is direct bij aankomst te regelen met je VOA, 2 pasfoto’s en $20 (of $25).
Het visum, via VOA, kost je nu in totaal :45 usd pp ( single entry ) voor het visum (1 pasfoto is voldoende ) + de kosten voor de "letter of approval ".
In totaal kom je dan uit op zeg 60 USD.
Visum halen in den Haag kost geloof ik 70 euro of 75 euro, dus VOA is en blijft goedkoper en bespaard je de rit naar den Haag.
Je hoeft niets te laten zien en er wordt niet naar gevraagd.
Ik denk dat je volgende vraag gaat worden, wat moet ik invullen ( bij de aanvraag voor VOA ) bij de vraag:" verlaten Viet Nam "
Gewoon een lokatie invullen die je denkt dat het wordt, wordt niet gecontroleerd omdat het eenvoudig niet te controleren is ( plannen kunnen gewijzigd zijn of worden ).