Enkeltje boeken naar Zuid-Amerika

Hallo!!

Mijn naam is Kimberley en ik wil in April 2014 gaan reizen in Zuid-Amerika. Ik begin in Peru, Cuzco voor Spaanse taallessen en vanuit daar wil ik Peru doorreizen, Ecuador, Colombia en eindigen in Panama of Costa Rica. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft om een enkeltje te boeken met busreis naar de andere landen zodat je bewijs hebt dat je het land ook weer vertrekt?

Ik wil mijn terugreis nog niet vastleggen, maar alle reis organisaties die ik opbel zeggen dat je toch weer een ‘oprot ticket’ uit Zuid-Amerika moet hebben om alle landen binnen te komen. Wie heeft hier ervaring mee en wilt mij adviseren? Ik vind het zonde om een ticket te boeken als ik misschien vanuit Ecuador of Colombia al vertrek naar Nederland en moet gaan omzetten voor 100 a 300 euro!!

Graag hoor ik jullie ervaringen!! Alvast bedankt. Je kunt ook mailen: krjagdew@gmail.com

Gr.!! >>>:zon02:

Vorig jaar met een one way ticket naar Ushuaia (Arg) gevlogen. Heb de douane gezegd dat ik in Chili ging reizen, wat ook zo was, en ben gewoon toegelaten zonder bewijs van dat ik het land zou verlaten.
Heb met Peru geen ervaring!!

Hoi Schepjedebij, bedankt voor je reactie. Ik heb wel gehoord dat Argentinië een stuk moderner en blijkbaar ook iets makkelijker is met enkeltjes dan andere landen inderdaad. In ieder geval bedankt voor je ervaring te delen, ik ga nog even goed twijfelen haha!

Heeft iemand hier recente ervaringen mee? Ik ben van plan om vanuit Miama richting het zuiden te reizen, echter zonder retour ticket…
Is dit mogelijk of krijg ik problemen? Misschien in de VS al? Tenminste kan me zo voortellen dat ze daar niet zo blij mee zijn. Mocht iemand weten wat slimi som te doen. Please let me know! Thanks, Grz