Enkeltje Bangkok 2 dec. 6 maanden 7 landen?

Hoi!

Ik ben Jackelien, 27 jaar en heb een enkeltje Bangkok geboekt. Ik vertrek 2 december en wil 6 maanden in het mooie Azie blijven. Landen die ik o.a. graag wil zien zijn; Thailand, Maleisie, Indonesie, Laos, Cambodja, Vietnam en China. Ik heb geen planning! Ik zie wel hoe het loopt.

Alleen reizen lijkt me een enorme uitdaging maar ik vind het tegelijk ook spannend. Ik zoek iemand om de reis mee op te starten, of een deel mee samen te reizen. Niet om zes maanden mee rond te reizen. Als het klikt en het samen reizen heel goed bevalt is het ook prima. Maar dat is niet mijn opzet.

Lijkt het je wat, laat dan wat van je horen!

Groetjes Jackelien :dag:

Beste Jackelien. Ik wilde verleden jaar in eerste instantie ook een enkeltje Bangkok kopen, maar na het lezen van waarschuwingen dat je het risico loopt om geweigerd te worden, heb ik toch maar een 3 maanden retourtje gekocht. Heb je al wel een visum voor Thailand? Ben je van plan de visa voor de volgende landen elke keer apart aan te vragen?

Ik wil namelijk dit jaar eerst een paar maanden naar Nepal, en daarna pas naar Thailand om te overwinteren. Het meest flexibele is om een enkeltje Katmandu te kopen, en daar vandaan een enkeltje naar Bangkok. Ik ben nu nog in Canada, maar kom over een paar weken naar NL, misschien kunnen we iets combineren?

hey jackelien,

die landen die jij noemt, daar wil ik ook heen. ik ga 1 sept naar beijing. vanaf daar ga ik door azie reizen, nog geen idee hoe lang, en wanneer ik waar zal zijn. gewoon zonder plan de hort op zeg maar. maar miss kunnen we samen een weekje een land of streek aandoen of zo.

ik vind alleen reizen ook erg vet, want dan hoef je echt nergens rekening mee te houden en kom je de meeste mensen tegen, maar eventjes samen kan ook heel leuk zijn natuurlijk, en het is veel goedkoper :slight_smile:

oh ja, vraagje: weet jij toevallig wat je precies mee moet nemen voor een visumaanvraag (china) bij de ambassade? of weet jij dit toevallig, Travel4Ever?

greetz

Hey jeremyn,

Ik weet helaas nog niets over de benodigde visa, ik hoop op dit forum meer duidelijkheid te krijgen, met name omdat ik met een enkele reis wil vertrekken, en onderweg wil beslissen wanneer ik verder ga naar welk land.

Bij welke maatschappij heb jij je ticket naar beijing gekocht? is dat een enkele reis? 1 september is wel de richtdatum voor mijn vertrek, één maand in nederland lijkt me namelijk meer dan genoeg, hehehe.

groetjes,

rené :wereld:

dat ticket van mij is via britishairways, maar…

er is nu een retour naar beijing 1 okt-1nov voor 340 euro! via een russishce maatschappij

echt bizar, voor dat geld kan je gewoon een retour kopen en is je visumgezeur ook gelijk afgelopen :smiley:

zie: cheaptickets.nl

Beste Jeremynijk,

Dat is een interessante tip, bedankt, ik heb direkt kontakt opgenomen met cheap tickets.

Ik begrijp echter niet goed wat je bedoelt met “is je visum gezeur ook gelijk afgelopen”. Wat bedoel je hiermee? Je hebt toch ook een visum voor China nodig wanneer je met een retourtje vliegt? Is een visum voor China tevens geldig voor Tibet?

Vlieg jij met een retour of met een enkele reis?

groetjes, rené :wereld: