Enkele zeer concrete vragen ivm wereldreis

hey cecilia,

we hebben er beiden wel al eens over nagedacht om vrijwilligerswerk te doen. zowieso willen we dit beiden nog wel eens doen, we werken beiden in de gezondheidszorg. bjorn verpleger en ik woonbegeleidster bij personen met verstandelijke beperking / personen met een psychische aandoening.
Nu lijkt het dat we al tijd tekort zullen hebben, dus dat zien we dan wel ter plekke wanneer het allemaal relaxt loopt en we tussendoor ergens langer willen blijven kunnen we nog altijd vrijwilligerswerk doen.
We willen zowieso niets (lang) op voorhand regelen en pakken geld neertellen. Wel kost en inwoon betalen ofzo.
cursus spaans starten we in september dit jaar, maar kunnen we nog wel altijd eens opfrissen.

We laten het gewoon allemaal op ons afkomen en zien wel wat het brengt.

groetjes ellen

hallo iedereen,

we zijn intussen al terug thuis !!! (van de 8ste januari al)
uiteindelijk is het een zeer “light”-wereldreisje geworden, met zgn. roundtheworldtickets (met de alliantie “OneWorld”)
kort samengevat :

  • 2 maand Australie, 13500 km met de auto (een Ford Falcon van Travellers Autobarn, die we aangekocht en nadien herverkocht hebben)
    gestart in Sydney, dan Melbourne, Adelaide, Coober Pedy (waar mijn lievelingscultfilm “Pitch Black” opgenomen is, met kleerkast Vin Diesel), Uluru (net Disney, echt platgelopen…), Alice Springs, Darwin, terug via Kakadu nationaal park (de crocs) naar Townsville, Cairns, vervolgens zuidwaarts naar Airlie Beach (de wondermooie Whitsunday Islands), een weekje uitblazen in Burleigh Heads en dan via Brisbane terug naar Sydney.

  • 5 weken Nieuw-Zeeland, prachtig land, heel erg “remote” natuurlijk, maar desondanks een land waar ik zou kunnen wonen ; we hebben North en South Island bezocht met een huurwagentje van Jucy (heel goede service overigens) ; het zuidereiland is het mooiste, ongetwijfeld, maar Auckland ligt in het noorden en daar is de infrastructuur wel iets vollediger.

  • een week naar Vancouver ; slecht weer gehad (koud en regelmatig regen), maar het is wel een uiterst aangename stad

  • 5 weken naar Florida in de VS ; daar hebben we ook weer aardig wat afgebold, bijna 3000 km ; de klassieke dingen : Miami, DisneyWorld (zes dagen, echt een gigantisch pretpark!!!), Keys, Sarasota, St Augustine, Cape Kennedy (zeeeer indrukwekkend) ; ah ja, en mijn vrouwtje heeft zich in de “Black Friday”-gekte gestort en zowat alles in haar gezichtsveld gekocht, merkkledij, speelgoed, gadgets maar bijv. ook deze PC …

  • een kleine 3 weken Zuid-Amerika ttz. Santiago de Chili, Patagonie (alles gezien op 12 dagen, weer 3000 km afgelegd met een gehuurde nissan mistral 4X4) en via Buenos Aires terug naar huis

Het was eigenlijk de bedoeling om VEEL langer te reizen maar ons 5-jarig zoontje was mee en het werd onhoudbaar om hem nog langer mee te slepen want hij had eigenlijk al heimwee van in Australie ; we wisten vooraf dat het nogal een huisduif is (zijn speelgoed en zijn dvd-tjes volstaan voor hem) maar we realiseerden ons niet dat het zo erg zou zijn ; dus hebben we geprobeerd om onze reis in te korten, zoveel mogelijk te zien en te laten vallen wat niet echt als must-see beschouwd wordt.

Voila, ik had hier een 2-tal berichten gepost en ik wilde toch eens laten weten hoe het geweest is.

Globaal genomen toch wel heel goed, we hebben ontzettend veel gezien, geleerd en meegemaakt en in werkelijkheid geen enkele echte tegenslag ondervonden (geen panne, ongevallen, ziekte, misdaad enz…)

Wat heerlijk om al deze plannen te lezen.