ik zit erg na te denken over een reis over land. met trein en bus e.d. en dan ook te gaan couchsurfen. nu dacht ik eerst gewoon richting het oosten te gaan en ondertussen de gaan werken op een project in israel. maar nu begreep ik dat als ik in israel ben geweest, bijvoorbeeld iran niet meer binnenkom. klopt dit?
wat ook een optie is, om eerst naar new delhi te vliegen en dan over land terug te reizen. maar moet ik dan een retourticket boeken? of kan ik dan ook een enkele vliegticket boeken?
klinkt tof! Zoek je hier nog een reisgenoot voor? Zo ja, wanneer zou je willen gaan? Ik wil graag naar Dharamsala, in India. Het handigste zou zijn als ik daar de junimaand ben, en dan met de trein en bus over land terugreis. Dit om het milieu iets te ontzien, en omdat ik het geweldig vind om langzaam te reizen en meer van de cultuur en natuur te zien. En het is veel avontuurlijker.
We zouden elkaar dan evt. ook in New Delhi kunnen ontmoeten. Ik weet niet of je dan nog steeds Iran inkomt.
Ik was een meisje tegengekomen die overland naar Israel ging en zij heeft gevraagd of ze haar geen stempel wilden geven. Niet alleen Iran doet moeilijk, maar ook vele andere landen.
dat over de stempel in israël, dat heb ik net ook gehoord via een vriend van mij.
wat betreft de tijd dat ik ga, ik wil begin/half maart vertrekken en dan vanuit hier naar het oosten reizen… ik zie dan wel wanneer ik weer terug ben. zoals het er nu uit ziet reis ik alleen en dat wil ik ook graag. wel verwacht ik dan onderweg wat mensen tegen te komen om evt. een aantal dagen mee te reizen, en daar sta ik ook open voor.