Met de trein/boot naar Israel

Dag allemaal,

In april/mei ben ik van plan naar Israel-Galilea te gaan om in Galilea rond het meer te wandelen.
Aangezien ik een enorme hekel aan vliegen heb, en het heerlijk vind om per trein boot te reizen, wil ik graag voor deze optie kiezen.
Nu heb ik al hgelezen dat met een bus het lastig is over het land Israel weer te verlaten(stempel in paspoort), dus mijn voorkeur heeft nu de trein tot Griekenland en daar op de boot naar Haifa.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips over??
Vast bedankt!

Arne

Waarom zou het zo lastig zijn Israel met een stempel in je paspoort weer te verlaten?

Omdat er landen zijn (Iran, bijvoorbeeld, om er een te noemen) waar je echt niet in komt met een stempel van Israel in je paspoort.
Om die reden vragen veel mensen bij de Israelische douane of het stempel op een apart papier kan worden gezet, los van het paspoort.

@TO: vanuit Griekenland met de boot naar Haifa lijkt me geen problemen op te leveren (behalve dat het best een end is, en je goed tegen bootreizen moet kunnen, maar dat is van een andere orde ;))

beste, hebt u ondertussen deze reis al gedaan, ik herken me volkomen in uw manier van reizen en had graag meer tips gekregen