Ik heb een vraag ik wil graag mijn thaise vrouw (in bezit van een MVV visum) op een enkele reis naar nederland laten afreizen. Is dit mogelijk? Heeft iemand hier ervaring mee? en welke maatschappij is hiervoor betaalbaar?
Ticket-technisch: aardig puzzelen, bij maatschappijen als KLM is een enkeltje zelfs duurder dan een retour (waarvan je de 2e helft dan niet zou gebruiken). Bijvoorbeeld Air Berlin doet elke week direkt Bangkok-Dusseldorf en heeft, mits lang genoeg vantevoren geboekt, wél acceptabele prijzen voor enkeltjes.
hartelijk dank voor je antwoord. Voor de vliegmaatschappij of voor de thaise douanne is het dus geen probleem dat ze met een one way ticket reist. Ik las nl. op andere fora dat ze hier moeilijk over kunnen doen en dit wil ik voorkomen. Ze is voorheen met eva en china airlines gevolgen met een 3 maanden visum maar had wel een return ticket. Is het aantrekkelijk met deze maatschappijen op basis van een one way ticket te vliegen?
Natuurlijk doet men moeilijk bij een enkeltje indien je een kort verblijf visum voor Schengen hebt! Maar hier, bij MVV, is duidelijk geen sprake voor plannen tot kort verblijf …>>>
Je zult zelf even, via de sites van die maatschappijen of met algemene sites zoals Vliegwinkel of cheaptickets, moeten kijken wie er goede one-way prijzen heeft. Air Berlin (ooit LTU) is een charter die altijd al per enkele reis werkte, vandaar dat we die noemden.
Het betreft een MVV visum (lang visum) en zojuist contact gehad met airberlin. Die zeggen dat ik moet kunnen aantonen dat het een lang visum is omdat de airline je anders kan weigeren. De ambassade verwijst na het feit dat het een D visum is en dus dat de airline het kan weten dat het een lang visum is.
Ik zou een enkeltje kopen met Air Berlin. Dit is waarschijnlijk veruit de goedkoopste optie, en met de email wisseling met de ambassade in de hand zal het voor het incheck personeel duidelijk zijn dat het visum geen probleem is. Bovendien hebben de luchtvaartmaatschappijen een checklist bij inchecken waar dit soort informatie ook instaat.