Enkele reis geboekt naar NY... en nu?

Hee forummers!
Ik heb vrees ik een stommiteit begaan. Ik ga 1 september voor een jaar naar NY en ik heb half augustus het visumgesprek op consulaat.
Ik heb al een ticket geboekt (2 maanden geleden al) en dat was wat te vroeg bij nader inzien: het wordt afgeraden om een ticket te boeken voor visum gesprek.
Maar waar ik nog meer mee zit: ik heb een enkele reis geboekt, omdat ik een jaar wegga. Ik dacht dat ik gewoon een enkele reis terug kon boeken en gene retour kon kopen omdat ik de exacte terugreisdatum nog niet weet (ongeveer een jaar, maar niet duidelijk of dat nou 1, 2 of 3 september 2008 is).
Is dit inderdaad onhandig? Kan ik beter annuleren of omboeken naar een retour of open retour?
En zo ja, is dat niet tricky om dat te doen nadat ik mijn visum heb, dus maar 2 weken voor vertrek (ivm hoge prijzen)?.
Wat ik evt. zou kunnen doen is annuleren (ik kan dit ticket zelf niet wijzigen nl.) en dan een retour kopen voor september-december en dan januari-september (ik wil rond kerst nl. ca. 10 dagen naar NL).

Wie kan hier iets over zeggen?

Dank jullie!
Sytske

heey sytske…
Als jij duidelijk aan kan geven waarom je een jaar blijft, en zeker bent dat je een visum krijgt is er geen probleem…
Als jij naar de ambassade gaat krijg je waarschijnlijk een visa voor een jaar maar ik kreeg maar een stempel op het vliegveld voor 6 maanden dus ik moet verlengen aan vragen…

Wat je met je ticket kan doen is , deze annuleren. en dan een jaar ticket boeken, maar dat je de terug datum voor 100 euro ofzo kan veranderen, ik heb bijv gedaan… ik blijf hier tot juli 2008, maar heb een terug datum geboekt rond november… en in novermber verander ik die gewoon naar juli… maar je moet wel zeker zijn dat je dan een ticket hebt wat geldig is voor een jaar…

Ook is het wel handig om een ticket te reseveren en mee nemen als je voor je visum moet. met een terug datum er in, want ze zijn namelijk bang dat je in de states wilt blijven…

Oja een tip blijf rustig ze zijn namelijk niet echt vriendelijk daar…

hoop dat je er wat aan hebt… en wie weet tot september in New york!!

groetjes inge