Hoi hoi allemaal!
Ik ben een meisje van 19 en ik wil graag in juli naar engeland en daar een talencursus volgen om mijn engels een beetje op te vijzelen. Heeft iemand nog tips over een goede taalcursus? en er toevallig nog iemand die deze plannen heeft?
In mijn eentje in zo saai en eng! :unsure:
Hallo Eveline, ik ben enige jaren terug met EF en met studytravel op talenreizen geweest in Amerika, Engeland (londen) en Spanje geweest en heb het met beide organisaties toen ongelooflijk naar mijn zin gehad. Dus echt wel doen. Ik ben toen beide keren alleen gegaan en vond dat ook ongelooflijk eng, maar je ontmoet vrij snel in de 1e week heel veel mensen/leeftijdgenoten die ook alleen zijn. Op je 1e dag heb je een (luister)test en je ontmoet dan alle nieuwe mensen en vaak hebben ze een kennismakingsmiddagje, lunch of avondje.
Vaak zijn er ook wel huisgenoten die bereidwillig zijn om je op weg te helpen.
Enkel als je kennis van de engelse grammatica zeer miniem is dan is het waard om de intensief en super intensief pakketten te boeken, indien je gewoon je engels wilt ophalen dan kan je het “gewone” pakket boeken (met de minste uren).
Want de indeling van de klassen gebeurt nav van een luistertoets/meerkeuzenvragen en die is vrij makkelijk als je op school al redelijk in engels bent. De meeste nederlanders komen in 1 van de hoogste levels terecht en als je pech hebt, dan beginnen ze of elke week opnieuw met de uitleg van de grammatica regels of ze beginnen met een hoofdstuk waarvan je zelf nog nooit gehoord hebt. Er komen namelijk elke week nieuwe studenten bij.
Ikzelf heb na de reizen mijn mondelinge kennis zeer verhoogd, ben niet meer bang om fouten te maken tijdens een gesprek (de meeste mensen zijn namelijk al blij dat je hun taal spreekt en een foutje maak hun dan echt niet uit) en heb heel veel internationale vrienden er aan over gehouden.
Hai Eveline,
Wat een goed idee, engels is een wereldtaal en je kunt er overal in de wereld mee terecht, goed idee om het bij te houden.
Engeland is echt een geweldig land, en ik heb er vorig jaar 2 maanden gewerkt (in m’n eentje dat was bestwel spannend) en heb daar onzettend goed de taal geleerd, ik was immers 24 uur per dag alleen met Britten om me heen.
Ik heb inmiddels wel vrienden daar gekregen en ook m’n zus woont inmiddels in de UK. En als je eenmaal goed engels spreekt kan je weer gemakkelijker contact leggen.
Tip: kijk alvast wat bbc thuis of engelse detectives.
Dus lekker naar Engeland, wordt vast een feest!
Veel sterkte! Guido.
Ik ga dit jaar in juni voor een maand n talencursus in Londen volgen…met de organisatie Plus taalreizen…ik ben 18 en ga ook in mn eentje…best wel eng!
misschien dat we elkaar op msn ofzo erover kunnen spreken, als je ook gaat.