Engels studeren / vrijwilligerswerk Canada

Beste,

Ik ben een afstuderende studente van 21 jaar die voordat ze gaat werken nog even wil genieten van het vrije leven. Ik heb mijn zinnen gezet op Canada. Hier wil ik graag voor een periode van 2-3 maanden naar toe gaan om Engels te studeren. Dit wil ik graag combineren met vrijwilligerswerk.
Nou ben ik gaan rondsurfen op het internet en heb ik wat brochures aangevraagd maar dit is vrijwel allemaal particulier. Dit betekent dat je ongeveer 5000 euro kwijt bent voor 3 maanden (excl. reis). Aangezien ik een student ben en dit erg veel geld is, kan ik dit dan ook niet betalen.
Om mijn droom niet zomaar op te geven, hier een berichtje…
Misschien heeft iemand tips/informatie/suggesties?
Alle informatie is welkom.

Alvast bedankt.

Groetjes Machteld

Beste Machteld,

Leuk om te horen dat je graag naar Canada wilt.

Ik zou je adviseren om even een kijkje te nemen op www.stageincanada.nl zij kunnen je verder helpen met zowel vrijwilligerswerkals Engels studenten. Je kunt dan altijd een offerte opvragen voor een cursus op maat.
Ik weet niet of het handig is om vrijwilligerswerk te combineren met een taalcursus en het is dan ook misschien verstandig om ter plaatsen in Canada opzoek te gaan naar een leuk vrijwilligers project in de directe omgeving!

Groetjes,

www.stagehuis.nl
buitenlandse stages vind je via Stagehuis

1 like

Hoi Machteld,

Welkom bij ons. :slight_smile:

Plan je dagen niet te vol met taalcursussen en vrijwilligerswerk, anders houd je geen tijd over voor dat “vrije leventje” waar je het over had. :wink:
Op zich, als je Engels al behoorlijk is, kun je het makkelijk perfectioneren terwijl je je vrijwilligerswerk doet (in 2-3 maanden goed te doen!)

Wat ik tijdens een aantal backpackreizen heb gezien is dat sommige reizigers in het hostel voor hun bed, maaltijden en een zakcentje werken. Ideale manier om mensen van diverse culturen te ontmoeten en de taal te oefenen.

Hallo Machteld,

Heb je ook al nagedacht over waar in Canada je vrijwilligerswerk zou willen doen ? Mijn contact in Canada zou je hier wel aan kunnen helpen, daarnaast is het mogelijk om een cursus Engels te volgen. Kosten voor de cursus zijn € 90,- per week waar je 5 lesuren van 75 minuten voor krijgt. (Of de zaterdag van 10 uur tot 16 uur), de school is officieel geaccrediteerd. Deze cursus is qua budget natuurlijk erg fijn, maar wat nog fijner is, is dat je op deze manier meer dan genoeg tijd over houdt om Canada te ontdekken en het vrijwilligerswerk te doen.

Ik zou zeggen, spiek eens op mijn website of stuur me een berichtje, wie weet komen we samen tot een leuke oplossing voor je reis !

Groetjes Stulango, Moving Cultures

Hoi,
Ik las jouw reactie op een vraag die werd gesteld.
Ik zou graag voor een maand op reis gaan en mijn voorkeur gaat uit naar Canada, ik zou het leuk vinden om vrijwilligerswerk te gaan doen (ben zelf verpleegkundige maar iets anders lijkt me ook erg leuk in het kader van verbreed je horizon) en ik zou graag aan mijn Engels willen werken dus een taalcursus erbij doen.
Kun jij mij vertellen bij wie ik kan zijn voor kosten, verblijf etc etc?
De periode waarin ik wil gaan zal rond Oktober/ November zijn en ik zat zelf te denken aan British Columbia.

Ik wacht met smart op antwoord,

Groetjes Saskia

Hoi, Wij hebben een Hobby Farm op Vancouver Island en zijn al 7 jaar aangesloten bij WWOOF Canada. Jongeren kunnen via de Wwoof website farms vinden om te werken tegen kost en inwoning. Het is een geweldige ervaring en je haalt er gelijk je engels mee op. Ook leer je zo veel andere reizigers en Canadezen kennen. Ik hoop dat dit je op weg helpt. Groeten uit Canada! Patty.