Engels studeren / vrijwilligerswerk Canada

Beste,

Ik ben een afstuderende studente van 21 jaar die voordat ze gaat werken nog even wil genieten van het vrije leven. Ik heb mijn zinnen gezet op Canada. Hier wil ik graag voor een periode van 2-3 maanden naar toe gaan om Engels te studeren. Dit wil ik graag combineren met vrijwilligerswerk.
Nou ben ik gaan rondsurfen op het internet en heb ik wat brochures aangevraagd maar dit is vrijwel allemaal particulier. Dit betekent dat je ongeveer 5000 euro kwijt bent voor 3 maanden (excl. reis). Aangezien ik een student ben en dit erg veel geld is, kan ik dit dan ook niet betalen.
Om mijn droom niet zomaar op te geven, hier een berichtje…
Misschien heeft iemand tips/informatie/suggesties?
Alle informatie is welkom.

Alvast bedankt.

Groetjes Machteld

Beste Machteld,

Leuk om te horen dat je graag naar Canada wilt.

Ik zou je adviseren om even een kijkje te nemen op www.stageincanada.nl zij kunnen je verder helpen met zowel vrijwilligerswerkals Engels studenten. Je kunt dan altijd een offerte opvragen voor een cursus op maat.
Ik weet niet of het handig is om vrijwilligerswerk te combineren met een taalcursus en het is dan ook misschien verstandig om ter plaatsen in Canada opzoek te gaan naar een leuk vrijwilligers project in de directe omgeving!

Groetjes,

www.stagehuis.nl
buitenlandse stages vind je via Stagehuis

1 like

Hoi Machteld,

Welkom bij ons. :slight_smile:

Plan je dagen niet te vol met taalcursussen en vrijwilligerswerk, anders houd je geen tijd over voor dat “vrije leventje” waar je het over had. :wink:
Op zich, als je Engels al behoorlijk is, kun je het makkelijk perfectioneren terwijl je je vrijwilligerswerk doet (in 2-3 maanden goed te doen!)

Wat ik tijdens een aantal backpackreizen heb gezien is dat sommige reizigers in het hostel voor hun bed, maaltijden en een zakcentje werken. Ideale manier om mensen van diverse culturen te ontmoeten en de taal te oefenen.

Hallo Machteld,