Emirates of Malaysia airlines?

Ik twijfel op het moment tussen Emirates en Malaysia Airlines voor mijn retour vlucht naar Perth.
Malyasia is 200euro duurder, maar heeft iets fijnere overstap tijden.

Wat is jullie voorkeur emirates of malaysia en waarom?
Klopt het dat een deel van de Malaysia vlucht door KLM wordt uitgevoerd? Want dat is voor mij eventueel wel een min-puntje. Niet dat KLM slecht is maar weet in elk geval dat Emirates en Malaysia zelf wel beter zijn.

Heen vertrekt de vlucht van Malaysia om 12.00uur en terug om 09.40uur.
Geen idee waar ik kan vinden of het dan een volledige Malaysia vlucht is.

Welk vliegveld is leuker om paar uur te moeten overstappen Dubai of KL?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Emirates. Vliegveld is lekkerder voor overstap (meer winkel-opties), en vliegtuigen i.h.a. beter/moderner.

De vlucht vanaf Schiphol om 12:00 is gewoon Malaysian (MH 0017), kun je aan vluchtnummer zien. Voor codeshare-vluchten staat er meestal nog een tweede nummer bij dat dan het ‘echte’ van de vliegende maatschappij is.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ik vind beide maatschappijen fijn, en ik vind ook beide vliegvelden erg fijn. Wellicht is Emirates iets beter, maar voor mij geen ‘200 euro’ beter.

Je zegt dat MAS een fijnere overstaptijd heeft, bedoel je dat deze korter is? Een korte overstap kan lekker zijn, maar ik vind het ook heel leuk om bij lange overstaptijd even mijn benen te strekken, het vliegveld te verlaten en de stad in te gaan. Zowel KL als Dubai lenen zich hier prima voor, je hoeft geen visum aan te vragen voor vertrek en met het OV ben je snel en efficient in het centrum van de stad.

Emirates is hier de goedkopere optie, haha.

Overstap in Dubai is deels in de nacht, wat net wat minder fijn is eventueel ten opzichte van Malaysia.
Qua totale duur van de reis verschillen ze niet heel erg veel, Malaysia iets sneller geloof ik.

Ik heb in december nog gevlogen met Malaysia Airlines van Kuala Lumpur naar Amsterdam en vond het echt geweldig en een zeer fijne vlucht. Zo kregen we op de vlucht tijdens het slapen een soort snack pakket wat wel lekker is als je trek heb. Verder vond ik het eten erg goed en smaakvol. De beenruimte was ook prima en meer dan genoeg ik ben 1.82 dus geef daar wel wat om. Ik heb ook wel met Emirates gevlogen maar ik zou die 200 euro meer niet betalen aangezien ik MAS ook zeer goed vond.

Heb zowel met Emirates als Malaysia gevlogen.
Beide airlines vond ik top! Ik zou de 200 euro in de zak houden.
Op de website fijnevlucht.nl staan wat recensies van beide maatschappijen.