alhoewel we de halve wereld (westerse) hebben gehad toch nog vragen over de oosterse kant.:chin:
We zijn van plan om te emigreren naar Maleisie omdat we nooit in het oosten zijn geweest.
Ik ben met pensioen en ga met mijn vrouw en 2 teenagers en huisdier daarheen.
kun je onbeperkt visum run doen?
als je na paar maal visum run gedaan hebt en opeens word je de toegang ontzegt, kun je je spullen en huisdier nog wel ophalen?
wat zijn de levensonderhoudskosten (geen luxe we zijn eenvoudig, biologisch en energie zuinig). Is MYR 7000 per maand genoeg voor ons? Dus huur condo, energie, internet en eten/drinken. (geen auto en andere luxe).
zijn de stranden gratis (we hebben landen meegemaakt waar je op alle stranden de ingang moest betalen).
We hebben al info over Labuan in-active company. Maar dat is te prijzig. $4000 per jaar en 2 jarige visum voor mij $2500 plus $233 en voor mijn vrouw $800 plus $233. Of weet iemand anders een goedkopere adres?
Je kunt wel een aantal keren een visum run doen maar de kans is wel dat ze gaan vragen wat je komt doen. Bij mij hebben ze nooit iets gevraagd. Een visum is nou eenmaal duur voor de eerste twee jaar, daarna gelden alleen verlengingskosten.
Informeer je bij malaysia my second home programma, misschien is dat iets voor jullie.
Heb je verder geen eigen geld of wil je niets investeren dan zul je waarschijnlijk als toerist elke keer het land moeten binnenkomen, een goedkoop onderkomen moeten vinden en dergelijke.