Malaysia My Second Home

In deze thread kunnen jullie je ervaringen kwijt of je vragen met betrekking tot het programma van Malaysia My Second home.

Wie heeft er zich al eens verdiept hierin en wil zijn kennis en ervaring kwijt aan anderen? laat het ons weten.

Op deze site is al veel informatie te vinden: http://www.mm2h.gov.my/.
Het zou leuk zijn als we informatie krijgen van mensen die inmiddels al in Malaisië wonen en/of een huis bezitten in dit mooie land.

Gr. Frank

Hoi Frank. Ik sta op het punt om te gaan participeren in het MM2H programma. Ik ben nu op het punt om de bemiddelingskosten van de diverse aanbieders te gaan vergelijken. Tot nu toe heb ik contact gehad met Alter Dormus op Penang, Georgetown. Betrouwbaar en bestaat al lang maar ik wil dus ook andere bekijken. De papierwinkel is tenslotte overal hetzelfde.
Als het kan dan ontvang ik graag de adressen van bemiddelaars in het MM2H programma.

Thxs

Hokota

hokota,

ik weet zo niet welke bemiddelaars er zijn maar het leek me wel leuk en informatief als we iets zouden horen van mensen die dit al gedaan hebben en dan tips kunnen geven.
Ik denk dat er op het internet veel te vinden is over de bemiddelaars.

Succes Frank

Ik woon sinds begin dit jaar samen met mijn vrouw in Penang met een MM2H visum.
Als agent hebben we Joy-Stay in KL gebruikt en zijn daar zeer tevreden over.

We hebben voor de semi DIY optie gekozen omdat wanneer je eenmaal de letter of conditional approval hebt de rest van het proces vrij eenvoudig is.
Een ander goede bron van informatie is het engelstalige MM2H forum:
http://www.my2home.info/index.php
Veel succes met de aanvraag voor het visum!

1 like

Hallo,
Ik heb mij aangemeld voor het MM2H program en ben van plan om mij te vestigen in maleisie. Weet iemand hoe het zit met de fiscus in Ned om vrijstelling te krijgen van belasting op mijn pensioenuitkering.
Gaarna advies
Gr
Iwan

Hallo, we dachten ook in 2010 ‘in te stappen’ in het systeem maar met de nieuwe verdubbeling van aankoopverplichting… zijn we toch afwachtend maar verhuizen waarschijnlijk nog dit jaar (zijn nu in Bali) naar Penang en blijven er als ‘toerist’ 3 maanden,en verlengen dan, en hopen dat ze alles terug veranderen…, verder zijn er verschillende mm2home’ers die me de raad geven op te letten met de agenten, sommigen durven eerst 5.000eu vragen en daarna nog voor alles en nog wat tot het dubbele !! dus opletten is zeker de boodschap…en waarom niet zelf doen ?? je kan gewoon een lijst volgen…grtjs uit een te warm Bali (ps liever Penag dan Bali om permanent te wonen voor 1001 redenen… zeker al de goede medische zorgen (glenneagles hospitaal bvb OKAY !) zijn er helaas met ons dochtertje geweest maar alles vlekkeloos verlopen, pluim !

1 like

Hallo Iwan, we (mijn vrouw en ik) hebben net onze mm2h visum gekregen. We zijn van plan om over 1 of zo naar Penang te verhuizen. Volgens mijn pensioenfonds kan mijn pensioen zonder inhoudingen naar Maleisie overgemaakt worden zodra we ingeschreven zijn in Maleisie en een beschikking hebben van de belastingdienst. Ik ben nu verder aan het uitzoeken wat is de beste manier om dit te kunnen doen.

Wat is het voordeel van mm2h, heeft iemand hier ervaring mee. Is het interessant om je auto taxfree in te voeren ?

Hoi allemaal.

ik heb inmiddels via Alter Domus in Georgetown, Penang, de verblijfsvergunningen voor mij en mijn vrouw binnen. Zeer te spreken over de service van Alter Domus.

Nu in Nederland nog een hoop regelen voor de verhuur van het huis hier.

thxs

Hokota

Er zijn veel informatie over mm2h op de internet, o.a. op de volgende websites en nog meer:
www.mm2h.gov.my
www.mm2h.maleisie.be
www.mm2h-visa.com

Volgens mij is het is interesanter om een nieuwe (belastingvrije) auto in Maleisie te kopen.
Een prijslijst van auto’s in Maleisie (normale- en mm2h prijs):
http://www.cabanaco.com/pdf/carpricelist2009.pdf

Mee eens met hokota. We hebben onze mm2h visum via AlterDomus gekregen. Zeer professioneel, klantvriendelijk en betrouwbaar. We gaan begin volgen jaar naar Penang verhuizen.

Hoi,

Iemand ervaring met het kopen van een huis cq appartement in Maleisie (liefst Langkawi)?

Groet

Huis kopen is geen probleem, je zal alleen nooit eigenaar van de grond worden tenzij je trouwt met een maleier.
Grond verklaring komt dan op zijn of haar naam.

als je een appartement koopt, maakt dat toch neit zo heel veel uit?

voor een vrijstaande woning kan ik me voorstellen dat het een probleem is.

overigens dacht ik dat maleisie 1 van de weinige aziatische landen is waar je als buitenlander wel grond kon kopen?

Hallo, volgens mij wordt de AOW-uitkering flink gekort-50% van het minimum loon- vanwege het feit dat nederland geen BEU-verdrag heeft met maleisie. Dan moet je toch een flink pensioen hebben via je werkgever, anders lijkt het me zeer moeilijk om aan de voorwaarden van MM2H te voldoen.
Wij willen er heel graag gaan wonen, mijn vrouw is ex-maleisisch.
Graag reacties, misschien is er hoop.
Groetjes, Fons

Hoi
Ik woon in Sabah, grond kopen kan als buitenlander doch heel duur. enkel Clear land kan er gekocht worden, native land niet! het MM2H is niet altijd hetzelfte voor de staten, als u in west malaysia aanvraag is deze niet geldig voor Sabah, beter goed navraag doen in te staat waar u wenst te verblijven. Sarawak is heel lastig om deze te verkrijgen. indien u vrouw nog steed de malaysia paspoort heeft geen probleem. Fons ik hoop u vrouw heeft nog steed de nationalitiet van Malaysia, dan kan u voor het spouse program gaan en veel goekoper dan MMH2.
Bernard

Ziet er netjes uit Premi!

gr. Frank

Hallo Frank,

Hoe is het er om in Maleisie te wonen?
Is het daar makkelijk om aan werk te komen?
Hoorde dat je voor 300 dollar max aan inkomen kunt krijgen klopt dat?

Groeten,
Pedro

Hoi Pedro,

Het is zeker niet makkelijk om hier aan werk te komen, je zult al connecties moeten hebben om bij een bedrijf te mogen werken die je ook zal moeten helpen met een werkvergunning. een andere mogelijkheid is om je via een Nederlands bedrijf in Maleisië te laten stationeren.
Het inkomen is zeker afhankelijk van je functie en buitenlanders die hier werken hebben over het algemeen specifieke kwaliteiten voor banen die niet of moeilijk door Maleisiërs kunnen worden ingevuld. Het bedrijf is belangrijk en zal je vanaf het begin moeten ondersteunen met de juiste papieren.

maximaal 300 dollar aan inkomsten, nee dat klopt niet.

Gr. Frank

1 like