Appartement / huisje kopen in Maleisie

Hi all,

Ik wil heel graag een appartementje / huisje kopen in Maleisie.

Ik heb er een aantal jaren geleden stage gelopen (half jaartje) en ik ben van het land gaan houden! Om die reden ben ik nu (voorzichtig) aan het rondkijken en zoveel mogelijk informatie aan het vergaren om die doel te verwezenlijken.

Is er misschien al iemand die het traject (van appartement kopen) al heeft doorlopen en mij adviezen / tips kan geven?

Alle tips en adviezen zijn welkom :slight_smile:

thankx in advance

greetss
Ibn Battuta

Hallo,

Ik weet dat er speciale organisaties zijn die je in Maleisie kan helpen ook voor een eventuele verblijfsvergunning en helpen met huizen.

Misschien is het handiger om er zelf naar toe te gaan ik weet alleen dat het in Kuala Lumpur heel makkelijk is er zijn veel dingen wat ze noemen voor expat.

gr van Moira

Bedankt voor je berichtje… ik zal een kijkje gaan nemen op de sites van de Overheid van Maleisie… wellicht dat ik daar mee info kan vinden…

groetjess

Hoi,
Je krijgt geen verblijfsvergunning in Maleisie wel evt. een werkvergunning. Als je werkt voor een internationaal bedrijf of als je zelf een company begint.

Weet niet wat Moira bedoelt met in KL is het heel makkelijk?

Waar in Maleisie wil je een huis/ of appartement kopen?
groetjes uit Langkawi,
Marjolein

Sorry misschien te weinig informatie gegeven. Ik weet dat je een vergunning kunt krijgen voor 10 jaar als je bepaald inkomen hebt. Wij hebben dit uit zitten zoeken dan hoef je geen werk te hebben maar je moet wel een bepaald geld binnen krijgen of een vermogen hebben.
Wij zouden hier voor in aanmerking kunnen komen omdat mijn man werkt voor bedrijven in Nederland nog steeds in het buitenland. Daar werd in Kuala Lumpur veel voor geadverteerd.

Wij zijn zelf wezen kijken en er zijn bedrijven daar die je daar bij kunnen helpen.

gr van Moira

Er zijn een aantal plaatsen waar ik graag zou willen kopen:
Penang, omgeving KL, Malacca en Kuching

Dus als ik het goed begrijp kan je alleen een werkvergunning krijgen en geen verblijfsvergunning. M.a.w. je kan alleen iets kopen als je werkt in Maleisie?

groetjes

Hallo Moira,

Bedankt voor de info… heb je misschien voorbeelden van bedrijven in KL…
Ik werk zelf voor DHL in Nederland dus misschien dat ik een job kan bemachtigen bij Dhl Malaysia…

groetjes

Hoi,

Denk dat Moira MM2H bedoeld, dan mag je echter niet werken. Als je voor DHL in KL zou kunnen werken zorgen zij voor je werkvergunning.

groetjes marjolein

okee thankss voor de info…

groetjes

ik kom zelf ook heel veel in malaysia < pulau pinang = Penang, ook op Sabah K K ben ik veel neem eens contact op met de ambassade van Malaysia voor meer Info over het kopen van een huisje of appartement wat de regels zijn , als je met pensioen bent is het wel heel makkelijk hoor zo ik heb gehoord van de mensen daar ,

ok suc6 er mee

groetjes Pieter

Hallo Pieter,

Bedankt voor je bericht. Het is een goed idee inderdaad om contact op te nemen met de ambassade van Malaysia.

:slight_smile:

groetjes

Hey,
Wij zijn dit jaar in Mameisie geweest en hebben daar een hele mooie brochure’Malaysia my second home’ gezien.In deze brochure staat alle informatie aangaande een permanent verblijf daar.Zo stond er ook in dat je een bepaald bedrag een jaar op een rekening moet zetten.In dat jaar mag je dat geld gebruiken om in een woning te investeren,maar zolang je in Maleisie blijft wonen moet er steeds een aanzienlijk bedrag op je rekening blijven staan.
Good luck.

De regels voor MM2H veranderen iedere keer. Op dit moment moet je RM 500.000 op de bankrekening van het land waar je woont hebben en RM 150.000 op een Maleise Bankrekening.

Beste Ibn,

Heb jij inmiddels al een appartement in maleisie gekocht ?

Graag zou ik jou ervaring willen delen.

Je kunt mij ook mailen op [EMAIL=ā€œsahied23@live.nlā€]sahied23@live.nl

met vriendelijke groet,

sahied

is ondertussen veel veranderd heb ik gehoord, je mag nu werken, best regelmatig kijken op mm2home… grtjs
wij willen volgend jaar wrschlk ook dit doen !