Hallo,
Wij hebben een app. in Mahmutlar, beide zouden wij graag ginds komen wonen, kan ons iemand meer info geven.Van vrienden daar hebben wij vernomen dat je goed van de interest op een spaarrekening kan leven, ikzelf heb dat ook al uitgerekend en klopt. Wij zouden hier alles verkopen en binnen 4 jaar heb ik recht op mijn pensioenuitkering.
g.m. wij wonen nu nog in kizilot . per 1 sept. 2011 hebben wij een pracht van ee n appartement in mahmutlar ! en wij zijn daar zeer gelukkig om . voor ons nu nog 10. daagjes . hoera , wij zijn een ned. stel en ik heb mijn eigen reis forum opgezet , over emigereren naar turkye . en reis ervaring met de auto van holland naar turkye . op deze manier probeer ik mensen te helpen ! met en uit eigen ervaring info te geven ! en eventueel verder te helpen met vragen , exctra ! misschien komen we elkaar nog eens tegen daar ? wanneer gaan jully ? en welke kant van mahmutlar ? zou graag meer er van willen weten ? als jully het leuk vinden om verder contact te houden ? zend dan je email adres ! en met vragen kan je altijd terecht bij mij ! wees gerust ! dit is geheel kosteloos ! verdienen doen andere al genoeg aan mensen !!dat is niet de bedoeling toch … vgt. lady-maria reis forum naam !!!fijne dag . en hopend op andw. van jully ! maria
p.s. ja die info die jully hebben gehad klopt . dus kom maar gauw naar t land van de zon ,zee en gezelligheid . maria . mocht je nog info willen ? vraag t gerust ,
Hoi,
Wij wonen sedert 12 juni nu permanent in Mahmutlar, wij wonen in Paradise Hill Resort. Alles gaat hier prima.
Mijn email is [EMAIL=“patrickpeet@gmail.com”]patrickpeet@gmail.com
Groetjes
Patrick en Greet
Hallo mijn naam is Corina en ik met mijn gezinnetje gaan verhuizen naar Fethiye,
We zijn druk bezig met het bekijken van huizen en gaan er deze winter weer heen om te kijken, volgen hier in nederland al turkse les en kijken uit naar werk.
Mijn man is bezig met het halen van al de duikdiploma’s omdat daar in die omgeving wel veel vraag is naar duikinstructeurs.
We gaan met zijn drieen, mijn man en dochtertje van 8 jaar.
mijn vraag is kan iemand mij iets meer vertellen over scholen voor mijn dochter in Fethiye, je hebt prive scholen maar hoor toch ook dat het beter is om je kind meteen op een lokalen school te doen, en dat lijkt me erg moeilijk omdat ze natuurlijk geen turks spreekt.
we leren haar al wel engels omdat die taal daar veel gebruikt wordt.
ik hoop dat iemand mij een beetje kan vertellen over eventuele ervaringen die jullie hebben opgedaan.
groetjes Corina
hallo corina , jij hebt op mijn site van turkye gereageert . ladymaria , sorry over scholen ! nee daar kan je echt niet mee helpen ! ik ben een ned.vrouw die hier woond en deze site heb opgezet om mensen te helpen ,met zoveel mogelijk .uit eigen ervaringen . en zo mogelijk met jou samen voor goede oplossingen te zorgen . ook jou/jully wil ik graag helpen hoor !maar ik denk dat je met deze vraag beter bij de ambassade en of turkse cosulaat moet gaan informeren meid . sorry , mijn kinderen wonen allemaal in ned. zijn al getrouwd . over turkse les ? neem nou gewoon les via de computer , € 35. per persoon ! maar je kan toch dat gewoon samen doen , dat scheelt je een boel geld . en duits word er hier meer gesproken / engels minder , maar t zou heel goed zijn om t haar alle bij aan te leren ! dan zou je dochter op den duur toch zomaar vier talen spreken , en daar kan ze altijd heel ver mee komen , ook hier ! ( je kijkt site turkse les , en ziet het vrij snel staan ,heb je er moeite mee om t te vinden ? meld t mij even . ( alles waar ik jully mee kan helpen !) ( is geheel kosteloos hoor ) zend mij je email adres prive dat is persoonlijker dan zo. nog meer ?/ vraag t gerust, jou man moet zowiezo zijn ned. diploma,s hier in turkye om laten zetten in t turks , want in t ned. is t hier niet geldig , kost je wel geld hoor , via consulaat/ ambassade . anders heb je zo problemen met de gendarme . en die zijn niet milt , dat is dan t land uit . dit land heeft voor westerse mensen heel veel mogelijkheden . als je je maar aan de regels en de turkse wet houd. woning ,ja huren of kopen / inboedel ? maar lees dit ff en geef mij maar andw. en stel de rest van je vragen gerust hoor ! ik wil je graag helpen. grt. ladymaria. hoor t wel nu hier n 39.9 grd. grt. uit t warme zonnige turkye .
Ladymaria,
Wat is de site van jullie ervaring en info?
Gr. Ivo
Die graag ook naar Turkije wilt
Turkije is een heerlijk land, lekker warm, en fijne mensen. Zoek ook nog een cheap charley app in Turkije, Antalya of Alanya, hoewel Alanya wel veel toeristisch is dus ook gezelliger.
hi maria,
Ben een hele tijd niet op wereldwijzer ingelogd geweest, je laatste vraag aan mij was over een postadres, of ik die al had. Het antwoord is nee momenteel, maar wil die wel hebben alsnog, had geen haast vandaar, maar ik wil in het voorjaar naar Turkye komen om dat te bewerkstelligen, en denk ik een aantal Kronen te laten zetten in mijn gebit in Antalya. Een tweede vraag is, weet jij een goede tandarts in Antalya of is er een forum over hier? Hoor je graag terug. Hoe is het met jou/jullie?
groet
frank michel