Emigreren naar Turkije Alanya-Mersin

ik zou graag in contact willen komen met mensen die al geemigreerd zijn naar omgeving Alanya en omgeving Mersin(Icel).

Ik zou graag ervaringen willen weten, hoe jullie dit hebben aangepakt en hoe jullie nu wonen en werken, en of het bevalt…

Ik ben van plan daarnatoe te emigreren met mijn man (turk) en kind van 5 jaar.
.
We zijn al aan het rondkijken en hebben gemerkt dat de huizenprijzen richting Mersin lager liggen maar toch ook best wel toeristisch is.
Wat ik ook leuk vind, want ik wil ook een beetje levendigheid en gezelligheid om me heen.

Ik zou graag wat van jullie willen horen.

ben jij die selma die uzur35 zoekt in zijn topic van turkse vakantieliefdes???:smiley:

nee hoor !!!

hahaha, dat zou wel heel veel toeval zijn, natuurlijk.
ik weet niks over emigreren, dus kan je niet helpen, sorry,
maar ik wens je veel succes!!!

Hallo Selma,
Wat jou in Mersin aantrekt om er te gaan emigreren weet ik echt niet.Ik was er vorig jaar deze periode maar ik zou er nooit kunnen wonen. De mannen kijken daar hun ogen uit op een europese vrouw.Echt nog turks. Toeristisch mischien dan in de zomer, maar ik heb geen enkele toerist tegengekomen in het centrum van Mersin. We hebben er wel goede koopjes kunnen doen, want Mersin heeft echt een mooi groot winkelcentrum en de boulevard is ook best gezellig en goede restaurants heb ik er ook gevonden. Maar buiten het centrum zou ik echt niet alleen op straat willen gaan lopen.Zelfs mijn collegas ,mannen dan,gingen s’avonds bij vrienden en verboden mij alleen het hotel uit te komen of alleen als ze erbij waren. S’morgens was ik eens vroeger wakker en ging op zoek naar een internetcafe,vond ik er toevallig een met alleen maar mannen,zelfs die probeerden me te vertellen in het turks dat ik versta dat ik er beter aan deed mijn gsm en laptop goed vast te houden als ik terug de straat opging dat het te gevaarlijk was om een vrouw alleen daar op straat te lopen. Was toen wel blij toen mijn collegas besloten na 4 dagen toch maar de terugreis naar Kusadasi aan te vangen. Maar de kuststreek van Slifke en Mersin is wel heel mooi, maar vooraleer er meer toeristen komen zal het nog wel een tijdje duren. Grote bouwpromoters beginnen de streek te verkopen,maar ik zelf zie me er nog niet wonen. Maar ieder zijn mening erover.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Hallo Franka,
Bedankt voor je reaktie, :slight_smile:
maar ik bedoelde eigenlijk langs de kuststrook vanaf Alanya tot Mersin, niet in de stad Mersin want dat trekt mij ook niet aan.
groetjes van Selma2.

Hallo Selma,
Dan zal het moeten zoeken langs de weg van Alanya richting Mersin. Een mooie rit door de bergen, bijna voordurend langs de zee, maar met slangenbochten waar je de kans niet krijgt te stoppen met de wagen.Ook niets te eten vinden langs die weg is echt rampzalig.Je moet je van alles voorzien in de auto tot je de bergen en de afgronden door bent.Ik kan best geloven dat de woningen er stukken goedkoper zijn,achter Mahmutlar begint alles al goedkoper te worden. Maar daar in die streek dan werk vinden, weet ik ook niet hoor,zal ook niet makelijk zijn. Waarom zoek je dan niets tegen Mahmutlar, er zit er vol nederlanders, zowel in de zomer als in de winter.Daar is alles ook nog betaalbaar,maar het is wel een bouwput nu, maar er zit wel toekomst in als alles netjes klaar zal zijn. Ik weet het emigreren is een moeiljke beslissing en werk vinden hier is echt moeilijk. Maar waarom niet proberen als je er beiden achter staat. Ik hoop dat je via dit forum toch eens reactie van mensen uit die streek krijgt.
Groetjes uit Kusadsi,
Franka

Hallo Selma,

Ik zit in de vastgoedsector in regio Mersin (Kizkalesi).
De streek is zeer mooi en de prijzen zijn (nog) laag.
Ondertussen hebben hier meer dan 300 Belgische en Nederlandse families gekocht.
Indien je meer uitleg wenst, ben ik altijd bereid om die te geven.

groetjes, Ben

Hoi Carmen,

Op dit moment liggen alle opties nog open;
Misschien wordt het Bodrum, Antalya of Mersin… het ligt er aan waar we iets/ons nieuwe leven kunnen opstarten.
We hadden er ook nog aangedacht om in het binnenland iets te kopen en daar te wonen, maar bij nader inzien is dat toch niet zo verstandig. Daar een baan te vinden is nog veel moeilijker.

Het maakt ons niet zoveel uit, zolang het maar in Turkije is, in een toeristisch gebied en waar we iets leuks vinden…

dus je bent nu op zoek naar werk daar ? heb je al iets gevonden en in welke sector zoek je wat ? vanuit Nederland is het bijna onmogelijk om daar werk te vinden.
Hoe ben jij er toe gekomen om daar in Mersin een huis te kopen eigenlijk ?

groetjes Selma

@Selma: Hou er wel rekening mee dat Bodrum een stuk duurder zal zijn!!!

Succes in ieder geval!

X

Hallo ık will dank aan BLOEM29 . Omdat dat ze niet vergeten over wat ık geschrıjven had. Maar een ding BLOEM29 My naam is UGUR35 Niet uzur35 .

woon je inmiddels al in turkije

Hoi Ben
Ik en mijn vrouw willen ook emigreren naar Turkije!
ik las dat je in de vastgoed sector zit,ik spreek vloeiend Engels,Duits,Nederlands,Turks,en dergelijke dialecten van de genoemde talen,moet je in Turkije papieren hebben vanuit Nederland zoals Certificaten dat je de talen beheerst?,hebben jullie daar mensen nodig zoals ik?
Ben geboren getogen in Amsterdam en heb veel met toeristen te maken gehad!,en ben niet op mn achterhoofd gevallen :p!
kun je me mischien wat meer info geven over hoe en wat je moet doen om naar Turkije te komen,en wat we nodig hebben,en over werk!,énfin alles dus!

Mvg Necmettin en Tamara

franka, ik ben 65 jaar en zou graag in de omgeving van Kusadasi komen wonen ,ik ben gescheiden en gepesioeneerd . IK zou graag iets willen huren ik ben een belg , kunt U me helpen ? dank U

Hai Frank

Wij wonen 9 maanden per jaar tegen Kusadasi. Het beste is, ik weet niet waarvan je houd, hou je van de drukte, dan moet je in Kus. zijn. Maar als ik jou was, neem een hotel voor 2-3 weken, komt veel buiten en zoek contacten, je zal zien wat er dan allemaal te huur is.
Wil je wat rustigere plaatsen, zijn Davutlar en Güzelcamli ook heel geschikt. Je zal zien dat de prijzen er merkelijk lager liggen, (ook verteer, rest.) en hoor of zie daar eens rond.

1 like

sorry, joseph

Joseph,bij haar ben je in goede handen…

1 like

Hallo Hans,

Ik heb al persoonlijk een mail van Jospeh gekregen en heb hem al veel inlichtingen gegeven.

Ik heb hem ook voorgesteld het hier eerst een paar maanden te komen uit proberen en iets te huren in een apparthotel. Zo maar alleen hier op die leefdtijd komen wonen en volledig emigreren is toch een hele aanpassing .Jij weet ook wat het is te wonen in Turkije en er komt meer bij kijken dan veel mensen denken.Heb hem ook verteld dat er hier nog geen bejaardenzorg bestaat zoals bij ons ,dit in geval hij nog ouder word en misschien hulp nodig zal hebben.
Om te emigreren valt er toch heel veel in orde te brengen,heb ik hem ook geschreven.Maar aan hem de keuze.
Ik hoor wel van hem als hij nog vragen heeft.
Groetjes uit Kusadasi,

Franka

Ok,de wisselwerking zowel prive als hier loopt goed,menig moderators kunnen hiervan leren.

Groetjes,
Hans.