emigreren naar Tunesië

Hallo forumleden.
Ik ben een man van 53 jaar, op invaliditeit, en het zou me goed doen volgens de artsen om naar een ander klimaat te gaan wonen.
Had al enkele opzoekingen gedaan daaromtrent, maar dan zat ik toch telkens zeer ver weg in oriëntale oorden.
Ik deed dan maar eens een search via Google en kwam op Albanië uit omdat het daar ook nog eens goedkoop wonen zou zijn.
Nu zoek ik wat raad en informatie om die stap te kunnen vervolledigen.

  • Is het raadzaam om meteen de stap naar wonen te zetten, of beter eerst een vakantie nemen aldaar en alzo ter plaatse dingen regelen zoals bvb een appartement huren e.d?
  • wat is de gemiddelde huurprijs van een appartement?
  • welke zijn de beste plaatsen om te wonen, al dan niet toeristisch gebied?
  • wat is daar de gebruikelijke tweede landstaal?
  • heb ik speciale visum nodig?
  • zijn er hier mensen die daar reeds wonen en me kunnen begeleiden ter plaatse? of mensen die mee op reis willen met me? ik zou dit ergens willen plannen in begin Oktober en voor 1 maand verblijf
  • is het raadzaam, als ik definitief emigreer, om gewoon met de wagen de trip te doen en zodat ik meteen vervoer heb aldaar?
  • hoe zit het met de zorgsector daar? goede huisartsen? goede ziekenhuizen? verplicht om een ziekteverzekering oid te nemen? want ook daar wil ik rekening mee houden, dat ik mij ergens kan vestigen waar alles binnen een bereikbare straal te bereiken is.

Ik zal in de loop der tijd nog andere vragen hebben, maar hoop hiermee toch al enige info te bekomen.
Bedankt op voorhand.