Emigreren naar Thailand - huis kopen

Degene op de title deed is de eigenaar.

Het huis dat ik heb betaald staat gewoon op naam van mijn vrouw en dat geldt ook voor de chanot (โฉนด). Niet zonder risico maar je weet waar je aan toe bent.

Het helpt als je Thai kunt lezen.

Overigens heb ik wel een huisregistratie-boekje in de kleur geel (voor buitenlanders). Bijzonder gemakkelijk als je een rijbewijs aanvraagt dan wel een auto of brommer koopt of verkoopt. Hier in Chiang Mai wil immigration geen certificate of address meer afgeven…

Je kunt overwegen een recht van vruchtgebruik te registreren (Usufruct) ter bescherming van je rechten tav het land en huis mocht je vrouw komen te overlijden voor jouw tijd.

Registratie kost rond de 100 baht en wordt net als in Nederland geregistreerd voor je leven of maximaal 30 jaar.

:idea: Goede raad is niet duur op dit forum! :idea:

100 bath toch nog :lol::lol::lol: daar moet ik dan toch nog eens over nadenken:vak01:

Nu gaan we uit van een situatie Nederlandse man met Thaise vrouw, maar waar moet ik zoal aan voldoen als ik samen met mijn nederlandse vrouw naar Thailand wil emigreren en daar een hotelletje o.i.d. wil kopen/huren?

Hallo Monica,
Het is niet zo makkelijk als het lijkt,om iets te beginnen,een restaurantje of zoiets!
Er zijn zoveel haken en ogen,dat je de bomen door het bos niet meer ziet (eigen ervaring).
Wij gaan ook op ;een park; wonen maar is gewoon een nieuwe woonwijk,dat heeft iemand er maar gewoon van gemaakt,maar heet dus Baan som Wang in het mooie dorpje Maerim,net 20km boven Chiang mai,en als je wil? kijk eens even op onze site www.vakantiehuisthailand.nl
Huis kan wel op eigen naam,maar de grond dus niet! die huur je!en als je een vertrouwens-persoon hebt (THAI) is alles goed hoor,enne…als je nog geen 50 bent,moet je er wel werk hebben.
Groetjes Ria Wuite

De Thaise wet zegt niet dat je geen grond mag kopen. Overal zeggen de teksten over dit onderwerp dat je geen grond mag bezitten. Dus je kunt geen grond verkrijgen op welke manier dan ook; niet via koop, erven of schenking.

Mag ik vragen hoe je daar mee gestart bent .Ik zit nu in de fillipijnen ,verhuis naar betangas in een week om te huren voor een half jaar .Hoop ooit ook te kunnen bouwen wat zijn de mogelijkheden .Gr Leon versteeg. Sapang Palay Luzon.

maar waar moet ik zoal aan voldoen als ik samen met mijn nederlandse vrouw naar Thailand wil emigreren en daar een hotelletje o.i.d. wil kopen/huren?

Company Limited openen.

Ik weet niet hoe dat zit in thailand heb zelf een fillepijnse vriendin.
Is op het moment nog erg makkelijk hier .
Ben gewoon vertrokken en verleng mijn visa elke 2 maanden .
om te huren in het begin geen problem als je maar betaalt.
Het beste om te emmigreren is eerst verloven of trouwen.
daarna worden de regels wat soepeler.
Zou me wel verzekerd houden in nederland (ziektekosten en reisverzekering).
Verder ben ik ook nog aan het spitten ,ben nu daarom een jaar weg uit nederland om te kijken wat ik wil.
mocht je nog vragen hebben .