Wij zijn een gezin met 2 dochters van 7 jaar. Graag willen wij informatie over en adressen van de scholen die op sint maarten gevestigd zijn en dan met name aan de ‘Nederlandse’ kant. Wij zijn reeds 2 x op vakantie geweest daar en zijn verliefd geworden op het eiland, de mensen, mentaliteit en sfeer. Vandaar dat wij de stap naar dit heerlijke eiland willen maken. Zijn er nog tipjes wat betreft solliciteren naar American University Caribean. Wij krijgen het nog niet voor elkaar om daar met iemand telefonisch in contact te komen.
In ieder geval alvast harteliijk dank voor de reactie!!
Hoi LavenderIris,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Sint Maartenforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je soortelijke berichtjes plaatsen alsook de ervaringen lezen van anderen.
Nou die vraag was me ook al eens gesteld een tijdje geleden hier op het “even voorstellen forum”!
Het MPC is de enige die in het Nederlands lesgeeft in VMBO-T, Havo en Vwo.
MPC, dat is een afkorting voor Milton Peters College. is een Nederlandse school, maar er wordt niet zoveel Nederlands gepraat. De meeste leerlingen spreken buiten de lesuren gewoon Engels, behalve de Surinamers, want die spreken altijd Nederlands.
In iedergeval succ6 nog met al wat je nog gaat doen in Sint Maarten,LavenderIris.
groet,georgessiam.
Bedankt voor je reactie maar ik had inderdaad die school al gevonden. Helaas zijn mijn kinderen daar nog te jong voor
dus zoek ik naar adressen van basisscholen. Klopt heb het forum al nageplozen maar helaas gaan lagere of basisscholen tot nog toe…
Nou ik denk ff mee met jou,wat met deze school "De Sr Borgia Elementary School " de lessen worden ook in het Nederlands gegeven.
Anders moet je deze link maar eens plakken in google zoekopdracht ?Google