Emigreren naar Oceanië

Als tiener heb ik eind jaren 80 in Vanuatu,Fiji en NZ gewoond en het begint steeds meer te kriebelen om terug te gaan(heb ook Pacific roots)maar wat zijn de mogelijkheden en welk land kies je dan?
Hier in NL ben ik doktersassistent.

Kortom,ik hoor graag tips en/of ervaringen!:wereld:
Oja,hoe zit het met visa?Zijn die makkelijk te krijgen?

Hmmm, leuke vraag, die natuurlijk kan veranderen.

Volgens mij zijn er geen grote problemen met bezoekers uit Europa, zeker niet met medische professie. Wil je eerst weer eens op reis, of wil je er ook gelijk weer gaan wonen?

Ik zat op de Cook Eilanden eens in een huisje waar ook 2 tandarts-assistenten in opleiding zaten: zij reisden allerlei eilandjes af als onderdeel van een stage en vertelden hoe blij mensen zijn als er eindelijk eens een tandarts naar hun eiland komt, in plaats van dat zij met het vliegtuig naar de tandarts toe moeten komen. :slight_smile:

Haha,wat leuk!Nou dat wil ik ook wel,met een arts mee en dan al die eilanden af:biggrin: ik wil er eerst weer een keer op vakantie(dat wordt dus sparen)en dan zie ik wel.
Het is een beetje lange termijn wens(5 jaar?)omdat ik ook nog een dochter van nu 14 heb.Ik wil eerst dat zij haar diplomas haalt en voor zichzelf kan zorgen.Ondertussen kan ik veel research doen.

Ik ga deze topic volgen!!
Ben nog maar 18 maar droom al heel mijn leven om naar Australië te emigreren!!!

Via Wereldwijzer app

Leuk hoor zeker doen en vooral met jouw beroep heb je zat mogelijkheden daar en krijg je zo een verblijfsvergunning! Op Samoa hebben ze sowieso vaak functies in het ziekenhuis want daar waren altijd heel veel medical students op stage. Toen ik in Fiji was was er ook net een medical boot aangemeerd, dat is een boot vol met artsen, tandartsen etc die in de Pacific rondvaart en bij alle eilanden aanmeren waar de bevolking daar terecht kan. Ik weet alleen geen naam maar dat bestaat daar dus ook.