Emigreren naar Martinique

Ik ben op zoek naar informatie inzake emigratie naar Martinique.
Op dit moment wonen wij op Gran Canaria / Spanje, maar voelen ons hier niet echt op onze plaats.
Na vele rondzwervingen is onze voorkeur gevallen op Martinique, om verschillende redenen.
Wij hopen via deze weg aan wat meer concrete informatie te komen.
Dank u!

Geachte,
Ik reageer op uw bericht om twee redenen:

1. Ik heb in 1985 op Martinique verbleven en ik heb daar een landgenoot ontmoet die niet gehaast was om naar Europa terug te keren. De natuur is er mooi en de mensen heel vriendelijk, maar er zijn toch ook problemen die je op Gran Canaria allicht niet ontmoet: er is altijd een potentieel conflict tussen blank en zwart; er zijn giftige slangen; en de najaarsstormen zijn beslist geen pretje.
  2. Ik overweeg zelf om uit te wijken naar Spanje, en Gran Canaria staat ook op het lijstje. Wat is daar zo negatief aan? OK, het is een eiland en er wordt Spaans gesproken en er zijn veel bejaarden, maar er is vlot verkeer, er zijn vrij veel landgenoten, het klimaat is er zacht, en er schijnen zelfs zo uiteenlopende zaken als een een IKEA en een symfonieorkest te zijn: in de tropen niet vanzelfsprekend!
    Krijg ik hierop reactie?

Pauleke, dank je voor je reactie. Wel niet echt waar we op gehoopt hadden.
Er is niets negatiefs over Gran Canaria te zeggen alleen gaat het hier over het thuisgevoel. Wij wonen hier graag maar zoals gezegd we voelen ons hier niet echt thuis. De aanwezigheid van een of andere winkel is zeker GEEN criteria om naar een bepaald land te emigreren. Het blank en zwart hoofdstuk hangt volledig van jezelf af … hoe ben jezelf ingesteld en hoe ga je om met je medemens. Hier op Gran Canaria wonen ook vele etnische minderheden … maar er zijn geen problemen hé …

Martino