Emigreren naar Marokko

Hallo leden,

Ik heb plannen om lange tijd in marokko te verblijven en in de toekomst te gaan emigreren.

Wie heeft hier ervaring mee, of kent mensen die mij al zijn voor gegaan. Alle tips, adviezen, en informatie zijn welkom.

Hoe zit het met het levensonderhoud daar, huren van appartementen, en scholen van kinderen, de gezondheid zorg is ook iets wat heel belangrijks is.

Hoop van jullie zoveel mogelijk info te krijgen.

alvast dank,
Warda

je moet je eerst goed voorlichten ivm deze grote stap veel succes.rabbi m3aak

Hoi,

Ik heb inderdaad al door dat je alles goed moet uitzoeken voor je deze stap neemt. Heb al redelijk wat informatie van verschillende mensen die daar al wonen etc. En zo goedkoop is het allemaal niet en nog redelijk duur zeg maar. We zullen zien wat het wordt.

Maar bedankt voor je succes wensen,

Groet Warda,

hoi warda.je plan is voor alle duidelijkheid niet verkeerd maar je kan het niet vergelijken met europa want er komt een heleboel bij kijken.voordelen zijn het levensonderhoud is daar wel stukken goedkoper dan de e.u en vergeet niet je te laten daar verzekeren tegen ziekte kosten want dat is heel belangrijk je moet je echt goed voorbereiden.heel veel succes

Hoi,

Heb jij er zelf ervaring mee of via anderen?? En die verzekering van hier dan kan ik niet alles hier naar toe declareren? Ik heb zelf een wao uitkering en aangezien ik vele familie leden heb die met zo`n uitkering terug zijn gekeerd en eigelijk naar mijn idee een redelijk lekker leventje lijden dacht ik dit moet wel makkelijk zijn? (haha)

Ik moet wel bekennen dat ik na 6 weken vakantie al heimwee heb naar hier, maar heb het gevoel dat er de laatste jaren veel veranderd is hier en mijn Nederland mijn Nederland niet meer is soo back too the roods(haha)

Groet Warda,

selam,

ik weet wel dat het als vrouw alleen niet mogelijk is om iets te huren daar, je moet of getrouwd zijn of een mannelijk familielid of familie bij je hebben wonen, maar de huur daar is idd niet echt goedkoop of je moet een ouderlijk huis van je familie overnemen haha dan is de huur omgerekend 20 a 30 EURO

heel veel succes

Samara,
Het is de eerste keer dat ik hoor dat het voor een vrouw alleen onmogelijk is om iets te huren. Ik ken nochtans verschillende alleenstaande vrouwen die daar iets huren. Als je het hebt over alleenstaande vrouwen én mannen, kan ik je gelijk geven dat verhuurders misschien argwanend kunnen zijn. Ik heb daar zelf een appartement en geef er zelfs de voorkeur aan om het aan alleenstaande vrouwen te verhuren.

Wardaa,
Ik loop sinds jaren met hetzelfde idee maar na wat zelf onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat je toch minstens 1000euro per maand moet hebben om daar in een stad goed te kunnen leven. Als je een eigen woonst hebt, kan je met iets minder toekomen. Als je je huis wilt inrichten, moet je er rekening mee houden dat alle ‘deftige’ elektrische apparatuur even duur is als hier. Supermarkten kan je daar beter vermijden want hun aanbod is ook even duur als hier. Wat in Marokko goedkoop is, is voeding (en vooral dan fruit, groenten, brood). Je kan natuurlijk ook met 500euro of minder in de maand daar toekomen, maar dan leef je ook armoedig en moet je elke euro omdraaien. Best is: eerst een eigen woning kopen en dan ben je van de grootste kost vanaf. Succes.