Hallo,
Ik heb een vraag voor iemand die in Casablanca woont met kinderen. Wij zullen dit jaar verhuizen. Onze kinderen zijn 2 en 4 jaar.
Ik ben er al enkele malen geweest(mijn schoonfamilie woont er)Ik weet al iets over internationale scholen. Dat deze duur zijn oa. Welk onderwijs is er. Het zou leuk zijn al eens van iemand iets te horen. We zullen in april daarheen afreizen en al eens rondkijken. Maar uit ondervinding weet ik dat het toch via mensen is dat je dingen te weten komt. Dus wie mij kan helpen, bij voorbaat bedankt. Het is vooral voor de kinderen dat ik dingen wil weten, zoals ook mogelijkheden voor ontspanning,enz.
Tot gauw!
Silvia Vervaet
hallo silvia,
ik ga ook verhuizen naar casablanca met 3 kinderen,de prive scholen moet je inderdaad betalen maar zijn wel een stuk beter qua onderwijs en matriaal ,heb ik gehoord.
de prijs is afhankelijk of je kind met de schoolbus reist of dat je je kind zelf brengt.
ik geloof dat het tussen de 250 en 300 dirham kost voor de school maandelijks en ook zoeits voor het vervoer.de dagen zijn best lang van 8.uur tot 12.30 en dan weer van 14.30 tot 17.30
dus wel een lange pauze maar ook best een lange dag .
het is ook heel normaal dat kinderen elke dag huiswerk krijgen en elke dag moeten ze hun boeken heen en weer van school naar huis meenemen.
dus het is wel een beetje anders dan in nederland maar het niveau is ook een stuk hoger .
nou als je nog meer wil wten hoor ik het graag .
groetjes sara