Emigreren naar Marokko, Casablanca

Hallo allemaal.

Ik ben van plan om over 1 of 2 jaar met m’n dochter van nu 20 maanden en man naar Marokko, Casablanca te verhuizen.:vak01:

Nu zou ik graag in contact komen met Hollanders die die stap al hebben ondernomen. En die mij wat meer info kunnen geven over belangrijke zaken enzo.

Ik zou graag willen weten hoe het met de kinderbijslag en het ziekenfonds zit.
Of we ook in Holland behandeld kunnen worden?
De vaccinatie voor m’n dochter. Heeft ze nog prikjes nodig voor daar?
Hoe het zit met de Visa?
Of er Nederlandstalige scholen zijn.
Nederlandstalig werk? Want ik spreek geen Frans, maar wat ik wel wil gaan leren!
Of ze er ook een kinderopvang hebben?
Nou ja en dat soort dingen.

Het zou ook erg leuk zijn om in contact te komen met Hollanders in Casablanca, om dan toch wat mensen in je buurt te hebben die ook net als ik Hollands spreken haha.:biggrin:

Hoop snel iets van iemand te horen.

Groetjes Maryam :dag:

Ook ik ben benieuwd naar ervaringen. Ik weet niet of er hier wel mensen zijn die hierop kunnen antwoorden, want het is al vaker gevraagd.

Maar ben benieuwd, ik ga dan wel naar een andere stad…

hoi maryam

ik werk momenteel in casablanca bij een callcenter(nederlandstalig).
dus betreft werk kan ik je helpen. maar betreft je kind kan ik je niet helpen omdat ik daar geen informatie over heb.
betreft je visum. weet ik niet als marokkaans vader of moeder hebt heb je geen visum nodig.
mocht je nederlands zijn dan heb je eerst een werkvisum nodig.

mail me als je meer info nodig hebt

gegroet

hoi ik ben ook een moeder en wil verhuizen naar marokko,ik ben getrouwd met een marokaanse man maar het is zo moeilijk om hem hier te laten komen dus is onze enigste oplossing dat ik daar ga wonen.maar nu vraag ik mijzelf ook af,kan ik daar werken en is er een school waar ze nederlandse les geven of een nederlandse school.en hoe gaat het daar verder.kan iemand mij verder iets vertellen aub.alle hulp is welkom

werk is er in de vorm van telemarketing werk.
betreft nederlandse scholen zijn er niet tot nauwelijk.
er word wel nederlandse les gegeven maar dat is voor mensen die naar nl willen komen die volgen dan een x aantal lessen nl. ivm de examen.

ik werk momenteel bij kontactel.
goed leuk bedrijf. sommige hebben er andere gedachtes over maar ik heb het goed naar me zin. dus kan ik ze enkel prijzen.
ze hebben locaties in tanger en hoceima en casablanca.

als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel

hoi ik wil ff reageren op je berichtje,ik begrijp dat je werkt als callagent medewerker.mijn man woont in meknes,weet jij zo of er ook call centers zijn daar of hoe kan ik daar achter komen?

groetjes elise

Huisvesting:te huur LUXE 3 kamerwoning appartement gemobileerd in het centum van casablanca.Boulvard de Paris.

hee kan iemand mij helpen om in een nerderlandse callcenter te werken in casablanca…want ik wil graag in marokko gaan wonen en zonder baan kom ik er niet.

Zoek op google er zij er veel in casa die nederlandstaligen zoeken, ik heb met een center contact geahad, kon direkt beginnen werken maar ben de telefoonnr kwijtgeraakt dus mail nu mijn cv naar alle centers en casa maar in ieder geval de beste zou atento zijn, alvast de bekendste, beste dat weet ik niet, in tanger zijn er ook enkele.
er was mij een loon van ongeveer 800 euro beloofd.
Ikzelf zoek naar een callcenter waar een van de verantwoordelijken Hinde noemt, dat was mij contactpersoon en die zoek ik terg dus als iemand mij daarbij kan helpen, alvast bedankt
en succes allelmaal

Ik vertrek nu donderdag naar marrakech waar ik nu een jaar woon (ben belgisch) en zoek werk in een callcenter in casa nadat ik al wat ervaring heb opgedaan in Tanger nncontaccenters.com.
Ik had reeds contact met een vrouw die Hinde noemt, mijn naam is Gianni en ben klaar en gemotiveerd om te beginnen werken binnen de week mijn nr tot donderdag in belgie is 0032478132718 IN Marokko 0613958253 email [EMAIL=“bombolee@gmail.com”]bombolee@gmail.com

Hoi woon je nog in casablanca ?
aangezien ik daar nu woon, en graag met ANDER IN contact wil komen

nee, ik heb uiteindelijk werk in tanger gevonden in een callcenter waar ze nog wel nederlandstaligen kunnen gebruiken, dacht ik. Als je wil mag je me altijd bellen op nr 06 76 444 804
groetjes uit tanger!!!
:vak02:

Hoi ik zie allemaal oude berichten maar probeer het gewoon hahah

Ik ben zelf ook verhuist naar Casablanca en ik kom uit Amsterdam helle verandering maar wel heel leuk .

Zou graag wat ervaringen willen delen met anderen die ook zijn verhuist hoor graag van jullie .

Groetjes Mirjam

Hallo/ Salaam aleikoum Mirjam

Wij zijn nog niet verhuist naar Casa. Maar dat staat wel op de planning binnen een paar jaar.
Misschien leuk om alvast contact te hebben?
Waar in Casa woon je precies?
En werk je er? of ben je met je man mee verhuist?
Heb je FB?

Hier de mijne: Facebook - log in or sign up

Groetjes Maryam

Beste,

In Casablanca heb je alles Nederlands scholen,Werken,Een woning huren…
Er zijn ook call centers die zijn opzoek naar Nederlands collega’s
Ik ben ahmed van Ouarzazate Ben verhuisd naar Casablanca
Hier heb alles gevonden Werk Woning…hamdolah
Ik kan voor jullie alles oplossen
Voor meer informatie Kan je me altijd een privebericht sturen!

Mvg

Dag iedereen,

Ik ben Abdelhafid en kom uit België. Bijdeze wil ik mensen uit België en Nederland die naar Marokko willen emigreren(vakantie ) en specifiek Agadir helpen voor een woning. Je kunt in Agadir een ideaal woning huren centraal gelegen van alle bezienswaardigheden. Stuur een persoonlijke bericht voor meer informatie en kijk de foto’s op Facebook te huur Agadir.
Met beleefde groeten

Sent from my SM-G900F using Wereldwijzer mobile app

Ik woon en werk in Casa. Mochten er mensen zijn die werk zoeken voor een Callcenter in de klantendienst mogen me een berichtje sturen ik kan daarmee helpen