Hallo,
Ik ben een Nederlandse man. Ben 39 keer in Marokko geweest en ben door het land gereisd van Tanger tot Goulimine. Ik heb in diverse apartementen gewoond t.w in Taroudant, Essaouira en Agadir.
Nu ik een WAO-uitkering heb wil ik definitief emigreren naar Marokko. Wie kan mij een beetje wegwijs maken? of kan mij linken naar andere sites?
Helaas houden de ambassade en het consulaat zich alleen maar bezig met zaken zoals paspoorten, visa en NL gevangenen. Voor woondingen kun je het beste contact opnemen met mensen die hier al wonen. We zijn nu bezig met een site waarop al deze info moet komen te staan: www.marokkonedwerk.nl
het is het plan daar een database te maken met alle Nederlandstaligen die hier wonen, om met elkaar in contact te kunnen komen en informatie te kunnen uitwisselen
hallo willem, Ik ben een 49 jarige vrouw en wil in mei 2008 samen met mijn dochtertje van 9 ook in Marokko gaan wonen, Ook ik heb een wao uitkering en ik weet inmiddels wel dat ik die kan behouden in Marokko. Huisvesting is geen probleem,maar ik heb net als jou nog wel wat vraagjes . Ben jij inmiddels al wat wijzer geworden? Misschien kun je mij helpen. Groetjes Karin
Eerst en vooral moet je een inkomen hebben waar je op kunt terugvallen.
Je moet een adres hebben waar je komt te wonen.
Als nederlander zonder marokaanse paspoort , moet je een zaak openen bv. een winkeltje of iets anders zodat ze zien dat je het meent want ze maken zich zorgen voor het geval je inkomen in nederland wegvalt.
Dan moet je een Lacarte sejour aanvragen een soort verblijfsvergunning .
De eerste jaar is het een A4 blad met je foto op , als ze zien dat je na een jaar serieus bent dan krijgt je de originele kaart
Dat is veel beter zo moet je niet elke 3 maanden naar de duaone en is je limiet niet 6 maanden in marokko
Als je nog vragen hebt laat me dan iets weten
Hallo ik ben Sjors en woon hier al elf jaar. Als jullie vragen hebben, kun je me graag een mailtje sturen, of via MSN (toearegfox@hotmail.com), Yahoo MSN, ICQ (478011054), of AOl MSN (toearegfox@aim.com) bereiken. We kunnen dan zo kostenloos met elkaar babbelen.
En youssef hoe bevalt het u , en hoe loopt de zaak daar in de sahara , ik heb je website gezien en het is gewoon prachtig wat je ervan hebt gemaakt. Zou ik u kunnen vragen wat de totale investering heeft gekost.
heej heb een vraagje kan je gwn zomaar een winkeltje beginnen moet je daar geen vergunning voor vragen of iets wat moet je eigelijk doen om een eigen winkeltje te beginnen in marokko…?
Natuurlijk moet je een vergunning aanvragen en je zaak laten registreren dan krijg je een handelsnummer die je in de winkel ophangt als bewijs dat je het volgens de wet doet en alles neemt een 2 a 3 weken in beslag. Het beste is om een notaris of advokaat onder de hand te nemen die bekend staat om zijn vertrouwen en eerlijkheid , zo ben je zeker dat alles in orde komt.En moet je zelf niet constant heen en weer gaan . En als je een zaak opstart moet je zeker zijn dat niemand anders die winkelnaam bezit in marokko, want dat mag niet en dan moet je de aanvraag weer opnieuw indienen en dan kan het allemaal langer duren.
Een eigen zaak hebben is niet genoeg… Het wordt hier geschreven alsof het zo makkelijk is, maar dat is het zeker niet. Er wordt oa. gekeken naar het aantal marokkanen die je kan tewerk stellen enzo…
Sjors AKA Youssef, ik ga je toevoegen aan m’n MSN.
Ik ben een jonge vrouw van bijna 26 sinds begin sept ben ik getrouwd in marokko.
Mijn man woond in marokko en nu wil ik daar ook gaan wonen, maar ik weet niet hoe alles moet en gaat wie o wie kan mijn helpen.
dat wat jullie schrijven weet ik reeds lang. kan iemand me van a tot z stap voor stap zeggen wat je precies moet doen, zodat het gewoon snel en zonder grote problemen verloopt.Ik heb mijn eigen inkomen waarom dan een winkeltje? Na hard te hebben gewerkt, wil ik rust en met een WAO uitkering mag je overigens niet werken, ook niet in marokko, wat vraagt marokko, buiten een paspoort dat geldig is, een vast inkomen en…?
Kan iemand dit me precies uitleggen, en mag van het UWV daar wonen, met behoud van uitkering.
Marocco is tenslotte een verdragsland voor mensen met een WAO uitkering, dus van Nederland mag het maar in marokko gaan wonen, een huis huren en een auto overschrijven?
Reactie: Sioux, mijn e-mail adres is: heijnenhoetenhm@kpnmail.com.