Welke weg moet je bewandelen om voor een periode in Marokko te wonen & werken

Hallo allen,

Mijn man en ik (en natuurlijk ons zoontje van 20 mnd) willen heel graag om te beginnen voor minimaal een jaar in Marokko (Marrakech) wonen en werken. Nou is de huisvesting en werken in Marokko niet het probleem, dat gaat zeker lukken. Graag wil ik meer informatie over de weg die ik hier in Nederland moet bewandelen vóór ons vertrek.

Graag hoor ik van de personen die deze stap hebben genomen informatie.

Ik hoop snel wat te horen.

Groetjes,
Raggie

Dag!

Op dit moment wordt gewerkt aan een website voor Nederlandstaligen in Marokko. Doel van deze site is met elkaar in contact te komen en informatie te verschaffen over hoe het leven hier is. Het gaat dan niet alleen om het geven van praktische info voor als je hier wilt gaan wonen of al woont, maar ook het schetsen van een sfeerimpressie voor mensen in Nederland.

Op dit moment is de site under construction, maar als-ie in de lucht is, zal ik het hier onmiddellijk laten weten :slight_smile:

Waw wat een goed idee om een website te maken voor nederlandstaligen in Marokko!
ikzelf ben een nederlandse meid van 26 jaar en ik ga volgend jaar in marokko wonen om op die manier met mijn vriend samen te kunnen zijn. ik ben 5 keer in Marokko geweest ( 3 x naar mijn vriend, 2 keer voordat ik hem heb leren kennen) ik heb een goed beeld van hoe het land, de mensen, de cultuur, de gebruiken eruit zien.
ik heb er ontzettend veel zin in, maar het is ook superspannend!
het is erg moeilijk om info te krijgen over wat te doen en te regelen om in Marokko te gaan wonen. van de marokkaanse ambassade en consulaat word ik niet veel wijzer want daar spreken ze alleen frans en arabisch…
ook is het moelijk om duidelijk te krijgen welke zaken hier belangrijk zijn om naar het buitenland te kunnen vertrekken. maar ik heb nog een paar maanden de tijd dus dat komt allemaal wel goed. :slight_smile:
ik zou graag in contact komen met andere mensen die deze stap hebben gezet, zodat ik me beter voor kan bereiden en misschien nog handige tips kan krijgen. en ook na mijn grote verhuizing lijkt het me leuk om contact te hebben met nederlanders in Marokko om ervaringen uit te wisselen. dus zodra die website er is dan ben ik van de partij!!

groetjes Melanie, [EMAIL=“melllebel@hotmail.com”]melllebel@hotmail.com (melllebel met 3 keer een l)

ps. mensen die nu in dezelfde situatie zitten kunnen me altijd mailen, misschien kunnen we wat voor elkaar betekenen…

Ik zou zeggen: vertrek gewoon en je komt er snel genoeg achter!? :biggrin: Is het trouwens niet zo dat het standaard-visum maar een half jaar geldig is?

Is de site nog steeds under construction?

helaas wel. het adres is www.marokkonedwerk.nl
stuur aub een mailtje naar de webmaster (=mijn broer) dan maakt hij het hopelijk wat sneller af… ik zal hem zelf ook nog even pushen.

Hoi, echt super die marok/ned site! Heb wel een vraagje, heb je misschien wat meer informatie over marrakech? Is daar een taal instituut waar ik frans kan leren en zo ja, hoe heet dat taalinstituut en waar ligt het, en verder wil ik graag gaan solliciteren bij hotels als management-assistent, hopelijik vergeven ze mij dat ik nog aan mijn frans moet werken. Tips zijn echt super welkom! Ps. Hoe zit het met een woning? Regelt je werk dat?

Je kan voor een franse cursus in Marokko terecht bij:

Ze geven echt professionele taalcursussen.

Hi Marian,

Nav je reactie op Wonen en werken in Marokko ben ik heel nieuwsgierig geworden. Nou ja wij zitten nog steeds in Nederland, zijn nog niet naar Marokko door omstandigheden hebben we dat moeten uitstellen. Maar hebben dit zeker nog op onze verlanglijst. Ik vroeg me af of jij al in Marrakech zit en wat je ervaringen zijn.

Ik hoop va je te horen.

Groeten,
Raggie

Hai Melanie1980

het is inmieddels een paar jaar verder, maar ik wil je toch vragen of je al in marokko zit, en hoe het je is bevallen, heb je ook een baan en als wat, ik vraag dit omdat ik zelf over een jaar of 2 in marokko wil wonen en werken,

wil je mij op mn prive mailen aub
[EMAIL=“fouzialaaouina@hotmail.com”]fouzialaaouina@hotmail.com