Deze 29jarige jongeman nog woonachtig in Utrecht wil graag dit jaar emigreren naar Madrid
HBO Sociale Zekerheid vorig jaar afgerond
7 jaar ervaring in de klantenservice branche.
Momenteel werk ik bij de gemeente als medewerker Burgerzaken.
8 jaar geleden heb ik Spanje ontdekt en sindsdien ga ik 2 keer per jaar op vakantie in verschillende steden van Spanje.
Uiteindelijk is Madrid mijn favoriete stad geworden. Mijn doel is om voor december dit jaar te emigreren naar Madrid.
Graag ben ik benieuwd of er ook mensen zijn die van plan zijn om te emigreren naar Madrid of die juist al zijn gemigreerd naar Spanje.
Werken in Madrid is lastig gezien de crisis, maar ik zeg altijd: je moet zelf positief ervoor staan, anders maak je jezelf nog moeilijker. Qua werk dacht ik aan, reisbegeleider in Madrid of iets anders, als het maar geen werk in de bediening is
Graag ben ik zeer benieuwd naar jullie reacties en tips!
Hoi Dolopspanje,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Spanjeforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je eventueel een bericht posten alsook de ervaringen lezen van anderen.
Als je vakantiewerk in Spanje wilt doen, kun je wellicht ook reisleider worden. Je bent dan verantwoordelijk voor de vakantie van een groep mensen. Je laat ze de leukste plekjes zien en bent tevens het aanspreekpunt. Reisleider kun je vaak alleen worden als je een relevante opleiding doet of hebt gedaan. Denk aan de opleiding toerisme. Ook is het vaak van belang om tenminste Spaans en Engels te kunnen spreken.
Nou ik heb hier een paar links gevonden die misschien nuttig zijn voor jou(werken in Spanje)
Alle nuttige informatie om in Spanje te gaan wonen, studeren of werken:
Hai! Wat leuk!
Ik ben nu net op dit forum gekomen omdat ik net zoals jij naar Spanje wil emigreren.
Ik ben mijn toerisme studie in Utrecht nu aan het afronden. Oktober moet ik mn HBO diploma op zak hebben en dan wil ik gaan vertrekken.
Het is inderdaad lastiger met de crisis nu maar ik ben het met je eens: positief blijven! Misschien zoeken ze wel precies ons.
Als je nog goede sites of iets weet waar ik kan kijken voor werk/of een stage en woongelegenheid laat het dan maar horen
Heel veel succes in iedergeval en misschien kunnen we elkaar wel helpen.