Emigreren naar Ghana

Neem even een kijkje op www.voluntarychildaid.org/jobs

er is nu een vacature.

Volgens mij gaat er hier goed wat mis op het board!?
Inmiddels kan ik er geen chocola meer van maken :confused:

Groet, Awaaze

Awaaze,

Jij verblijft toch in Adenta, ik probeerde jou een privé berichtje te sturen, maar tot 2 keer toe, krijg ik zogenaamd een antwoord terug, maar ik zie telkens enkel met wat ik schreef en niet jouw antwoord.
Raar, kan Robert, de beheerder eens nagaan wat er verkeerd gaat ?

Hoi Hediye1408,

Ik hoop, dat het hier wel gaat. Zoals je ziet is, is het niet alleen PM! De beheerders kunnen hier wat aan doen. Ik verwacht dat het een bug in vBulletin is.

Nu even op jou… Ja, ik zit in Adenta en wel Sakora. Waar zit je Man?

Hallo Awaaze

Sakora ken ik niet, maar hij woont “near last stop” in Adenta, een zanderige, stoffige brede zijweg (AGWABE STREET of ROAD) van hoofdbaan met asfalt (allee nu begin ik te twijfelen of er wel asfalt ligt). Aan het kruispunt heb je een internetcafé (bovenverdieping) en een bar, waar je snooker of biljart kunt spelen. En in de buurt een vrij groot gebouw en op de muur iets met “medische” of “pharmacy” geschreven. (herinner me niet meer goed)

Groetjes

Hediye

Ik ben een Nederlandse man en wordt volgend jaar 65 jaar, Ik vraag mij af of ik naar Ghana kan emigreren met een AOW uitkering, uiteindelijk is dat een vast inkomen, vanuit Nederland. Ik heb in Ghana een werkende Ghanese vriendin, met een eigen huis. We hebben ook trouwplannen en ik heb in ieder geval mijn aow inkomen. Emigratie voor haar naar Nederland is geen optie, ik wil zelf ook niet in nederland blijven wonen na mijn 65e. Heeft iemand hier ervaring mee? Nog dit als het even kan wil ik wel mijn Nationaliteit behouden, dus zal het dus volgens mij met een verblijfsvergunning moeten doen.

Bijvoorbaat mijn dank

Is er iemand die naar Ghana emigreert of als expat tijdelijk gaat wonen met kinderen ? Wat zijn de gezondheidsrisico’s ? Vooral om mijn jongste 1 jr maak ik me wel zorgen.

W.H

Contacteer “Bart Abokobi”. Hij kan je zeker goede en gedetailleerde info geven. Hij post onder meer regelmatig op ghana - ghana.startpagina.nl

[quote=“tas_saskia, post:5, topic:24890”]

hoi,

ik kom net terug uit Ghana, en ik heb een top tijd gehad, in december ga ik weer terug, en ik zou ook heel graag willen wonen en werken in Ghana voor een langere tijd. Wie kan mij helpen, met informatie te vinden, over werken/banen in Ghana.

groetjes

saskia[/QUOTE

Dag Saskia,

ik ben net weekje trg van ghana, ook ik zou er heel grg gaan wonen en werken, miss kan jij me helpen ?

Groetjes Kimberly

goedenavond,ik zal me eerst even voorstellen voor diegenen die mij niet( meer) kennen.Maria van Beek uit nijmegen,en helemaal Ghanagek.
Bij mijn laatste reis heb ik dan ook een stukje grond gekocht en ga daar dus wonen.
Nu denk ik,hoop ik,dat hier mensen "zitten"die mij wat op weg kunnen helpen met de te zetten stappen om uit nederland te kunnen vertrekken en mij te vestigen in Ghana.
Alle positieve tips en informatie hierover is welkom.
Oftwel graag zelfs…Ik merk dat er toch heel wat bij komt kijken tav bijv. ziekenfonds verzekeren verblijfsvergunning etc.etc. Dus ik nodig jullie van harte uit te reageren op dit berichtje

alvast bedankt en aan de mij bekenden hier groetjes Maria

Ik vertrek binnen 3weken terug naar Ghana :slight_smile:
Graag zou ik inlichtingen nemen ivm werk daar enz…
Ik hou jullie op de hoogte ! En hopelijk kan ik verder helpen !

Groetjes kimberly

hoi kimberley.ik ben jaloers dat jij er alweer bent heerlijk hoor
waar ga je precies naar toe in ghana?
en heb je al woonruimte etc???
in ieder geval een super tijd weer
ik vertrek half maart met hond en katten

groetjes maria

Hey Saskia,

ben je hier in Ghana ? Ik ben hier nog tot volgende week… :frowning: tijd gaat veel te vlug…
ik ben hier nu aan het kijken om me hier te vestigen… Hoop dat jij je weg ook wat kan vinden…

groetjes