Emigreren naar de Dominicaanse Republiek

:wink: Dank je wel voor je reactie !!

Ik denk inderdaad dat ik er gewoon heen ga, en dat ik daar kijk hoe het allemaal in zijn werk gaat!
Dank je wel!

Groetjes,
Sunshine Linda :zon02:

ben nu net terug uit de d.r en weet het nu zeker wil er graag wonen en werken,maar zit wel met een paar vragen en zou via deze weg graag de informatie willen krijgen.
Kan je beter ter plekke zoeken naar een baan of is er een site?Woonruimte moet je dat ook ter plekke doen of kan dat via een andere weg.

Ik kan je niet helpen aan sites waar je banen kan vinden, weet wel dat er soms van die gringo krantjes bestaan waar wel eens wat in staat.

Er zijn best veel appartementen te huur, wij hebben ook eerst geinformeerd toen we hier waren, via diverse bureaus een aantal huizen laten zien. Maar mocht je daar echt geen tijd voor hebben, zijn er altijd wel een aantal hotelskamers bij kleinere hotels vrij voor langere periode. Tot je werkelijk wat anders gevonden hebt.

bedankt voor de informatie maar ga pas in juni weer terug en wil eigenlijk voor die tyd en paar dingen weten ingezien je het een en ander wel geregeld wil hebben voor ik daar voor een tyd naartoe ga.maar bedankt

Hallo allemaal,

Ik zit er ook sterk aan te denken om naar DR te gaan om er een tijd te werken. Ik ga dan met mijn vriend en die is niet Nederlands. Mij vraag is dan ook of het alleen voor Nederlanders zo makkelijk is om te gaan en werk te vinden in de DR, of geldt dat voor iedereen? Mijn vriend komt uit Polen.

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties!

Femke

Ik denk het wel, naast nederlanders zitten hier ook veel duitsers, en weet ik dat er russen zijn die veel land kopen hier, grote kavels dan.
Maar zeker weten doe ik het niet, hangt er misschien ook vanaf of je vriend een pools of nederlands paspoort heeft. Maar ik denk dat het land voor veel landen hetzelfde beleid hanteert. Als je middels betalen van toeristenvisum kan worden binnengelaten, denk ik dat het wel hetzelfde is.

Ben de importeur van DUVEL in de Dominikaanse Rep. en zoek medewerker/verkoper(ster) Kennis van spaans is noodzakelijk. Interesse : [EMAIL=“lou@duvel.com.do”]lou@duvel.com.do

Hallo allemaal,

Ik ben er ernstig over aan het nadenken om voor een lange periode naar de Dominicaanse te gaan. Heb daar iemand ontmoet en wil kijken of het tussen ons werkt.
Natuurlijk heb ik geen zin om op mijn luie gat te zitten. Weet iemand een site waar je vanuit NL al vacatures kan vinden? En een nadeel, ik moet echt Spaans gaan leren.
Als ik naar de DR ga wordt het de omgeving Punta Cana of San Pedro.
Mijn eigen huis wil ik gaan verhuren aan bijvoorbeeld expats. Heeft iemand daar al ervaring mee?
En heeft iemand nog handige tips?
Alvast bedankt!

Groetjes Celine

Wat een ZEVERAARS bij die Visumdienst.
Je kan hier zo lang blijven als je wilt.
Je hebt helemaal geen arbeidsovereenkomst nodig.
En ook geen uitnodiging.

Hallo mensen,

Mijn naam is Alberto ben 16 jaar oud waar van ik 13 jaar in Nederland heb door gemaakt
(Om het verhaal kort te houden).

Ik ga binnen kort begin augustus emigreren naar de Dominicaanse Republiek men geboorte land en dat heeft natuurlijk een reden die ik liever niet zo snel in het openbaar deel maar om het op een andere manier te zeggen, “Soms ben je in het verkeerde land geboren, om te kunnen blijfen in het land dat jij je hele leven hebt gekent”.

ik zou heel graag indien ik daar ben in contact willen komen met nederlanders die daar gevestigt zijn en ook kennis met hen daar te maken.

Graag hoor ik nog van jullie !
Groetjes Alberto,