emigreren naar curacao

Hallo allemaal.

Wij zijn de familie Veenstra (vader,moeder,dochter en zoon) en wij willen graag emigreren naar curacao.
Wij lopen al een poos met het idee rond en nu willen we het allemaal in werking zetten maar we weten eigenlijk niet hoe we het moeten aanpakken.
Is er iemand met ervaring hierin.
Graag willen we weten hoe we dit stap voor stap moeten regelen met alles wat er bij komt kijken

Alvast vriendelijk bedankt.
Groetjes fam. Veenstra

Hallo familie Veenstra,

Helaas meld ik mij niet als een persoon die weet hoe het allemaal zit om het te regelen, maar wij ( Marco en Ine en drie dochters in de leeftijd van 2 en 2 en 4 jaar) zitten er ook over na te denken om in ieder geval voor min. een jaar naar curacao te gaan. Het lijkt ons een geweldige uitgaging!
Ook wij weten nog niet hoe we alles moeten regelen, huis verhuren, visum, werk etc. etc. maar wel erg leuk om te weten dat er meerder mensen zijn die de uitdaging aangaan en de stap nemen.

Ik wens jullie heel veel succes met de voorbereiding en hopelijk tot sprekens!

Gegroet,

Marco en Ine

Hallo Marco en Ine

Bedankt voor jullie reactie, wel leuk om te weten dat we in ieder geval niet de enige zijn die met dit plan rond lopen.
Misschien kunnen we elkaar wel wat nuttige tips doosturen via deze manier

Groetjes van Harry en Eeke.

Dag allemaal,

Uit ervaring kan ik jullie al ins- en outs vertellen over het emigreren naar Curaçao. Ik ben zelf inmiddels terug en Nederland en momenteel bezig een zakelijk initiatief op te zetten samen met een partner die nog in Curaçao woont op dit moment om allerlei vragen c.q. de organisatie (papieren, woonruimte, verzekeringen etc) te regelen voor derden. Dit kunnen zowel emigranten als expats zijn. Wij koppelen onze kennis en netwerken en geven support zowel vanuit Nederland als vanuit Curaçao. Het netwerk heet “Bonbini-Network” en zal t.z.t. geïntroduceerd worden in de plaatselijke kranten (zowel in NL als in in CU) en krijgt een eigen website op www.bonbini.net (momenteel nog niet operationeel maar eind dit jaar wel). Mochten jullie alvast vragen hebben, mail dit dan naar info@bonbini.net. Groet, Léan