Emigreren naar China, a joke?

Ik ben nog nooit naar china geweest maar al regelmatig in Azie.
Ik wil over 5 jaar emigreren en dat zou ws thailand zijn.

Ter orientatie wil ik dit jaar eens in china kijken en wellicht naar het zuiden trekken tot in Vietnam.
Het eiland onder Hong kong zou een commercieel geval zijn maar wellicht wel een leuk onderdeel van de reis.

Ik zie op internet niets omtrent permanent verblijf in china (zonder werken).
Is dit een onzin vraag daar geen fatsoenlijk denkend mens daar zou willen blijven?
Het klimaat in het zuiden van china leek me wel wat.
Natuurlijk gaat het ook om de centen, financieel moet ik gelijkwaardig zien op te hoesten als ik gepland had voor thailand (miep kniep hoor :slight_smile: ).

Heeft iemand wat tips omtrent bezichten van gebieden waar anderen zich ook graag vestigen en prijzen en natturlijk een dergelijk visum?

Ben gewoon wat aan het brainstormen hoor, wellicht is china helemaal niets voor mij.

:slight_smile:

In Thailand wonen natuurlijk al veel nederlanders/belgen maar China lijkt me inderdaad een ander verhaal. Om te beginnen is de taalbarrière een probleem. Was je van plan om daar een zaak te beginnen of ergens in loondienst te gaan? Zelf is mijn grootste droom om te vertrekken naar India en daar een tehuis voor straatkinderen op te zetten of meisjes op te vangen die uit de kinderprostitutie komen. Het financiele plaatje is echter de grootste rem. Ik denk dat je voor China het best eens naar de ambassade gaat of desnoods haal je eens info bij de plaatselijke afhaalchinees in je woonplaats. Zet je verhaal op facebook misschien of ga eens naar een bedrijf met vestigingen in China (bijv. hotelketens) je weet maar nooit… Veel succes en hopelijk lukt het je! Groetjes, Annemarie

@ EBK, Wel eens aan Filippijnen gedacht om je na de pensioenering permanent te vestigen? Hier heb je geen taalbarriere omdat iedereen naast filippijns ook engels spreekt. Er wonen dan ook veel amerikaanse en australische gepensioneeren daar. Gepensioneerden zijn zeer welkom in Filippijnen en daarom heeft de overheid voor hun een speciale website opgezet http://www.pra.gov.ph/ En je hoeft aan niet zo veel eisen te voldoen,belangrijkste is dat je als alleenstaande 800 US dollar maandelijks inkomen heb. En er zijn goede mogelijkheden om het eerst eens te proberen. je kan als toerist maximaal 2 jaar onafgebroken in filippijnen verblijven

Oh netjes…!
Goeie tip, zal het meenemen maar ik verwachtte altijd een zeer achtergesteld land* en veel oorlog/geweld oid.

• ik vind thailand een ‘grensgeval’ dwz, daar zou ik wel kunnen vertoeven.

Let wel, het is retirement, geen werk of inkomen dus.
Ik zal dan 50 zijn met spaarcenten.

Iedere tip is meegenomen want mijn doel is nog niet helemaal uitgestippeld.
Heb veel moeite om een huis onder de 100 euro/maand te kunnen vinden in thailand.
Is allemaal 300+ en dat komt me slecht uit.
Ik hoorde dat noord-thailand wel nette woningen had voor 100E/maand.
(3 kamer bungalow)
Dat is wat ik zoek.

Without Pension
35 to 49 years old – US$50, 000.00 time deposit
50 years old and above – US$20, 000.00 time deposit
Former Filipino Citizens (at least 35 years old, regardless of the number of dependents – US$1,500.00)
Ambassadors of foreign countries who served and retired in the Philippines, current and former staff members of international organizations including ADB (at least 50 years old) -US$1,500.00

Okay, ja ik was er van uit gegaan dat u een maandelijks pensioen als inkomen had. Als U dat niet heeft word er indeed een timedeposit verlangt. Veel mensen die nog niet gepensineerd zijn en toch in Filippijnen willen wonen doen dat gewoon op een toeristenvisum,men kan dan maximaal 2 jaar blijven en moet dan even het land uit, de meesten vliegen dan met de budgetairlines cebupacific voor 50 euro naar Hongkong en vliegen de volgde dag weer terug om vervolgens weer 2 jaar vooruit te kunnen. Ik zou Filippijnen geen achtergesteld land willen noemen, het is wel minder ontwikkeld dan thailand en ook de lonen zijn stukken lager, minimumlonen liggen op 5 euro per dag ,maar daar heb je als buitenlander alleen maar voordeel van wanneer je wat aan je huis of auto laat repareren dat het lekker goedkoop is. Filippijnen is bovendien de laatste jaren politiek veel stabieler dan thailand. Er zijn wat problemen met moslimrebellen in het uiterste zuiden, maar dat heeft Thailand ook aan hun grens met Maleisie, daardoor word niet het hele land onveilig Hierbij nog een blog van de nederlander Jan die al enkele jaren in Filippijnen woont
http://expatinthephilippines.com/about-retiring-in-the-philippines/

En dit zijn de fotos gemaakt tijdens mijn verblijf op het eiland Palawan tijdens de bouw van een klein strandresort korikonginpalawan.reismee.nl

Hartelijk dank, zal zeker de links volgen.
Wat ik wel mooi vind van de ph. is dat het dicht bij borneo ligt.
Je kunt nog eens een leuke trip maken.
Ik heb wat last van google maps maar is ph. een beetje bebost (natuur)?

Mocht je tips hebben omtrent redelijke huizen huren voor omme-nabij de 100Euro/maand dan hoor ik dat graag.

Nee, ik weet nog helemaal niets van dit land en hun problematiek.
Vandaar, dus het zuiden is een issue begrijp ik.
Focussen op de noordkant dan maar.

Later…

Ja de natuur in Filippijnen is schitterend weelderig groen. Op diverse eilanden is het oerwoud nog redelijk intact gebleven,het eiland met het meeste oerwoud is Palawan dat net boven Borneo ligt, alleen in de kuststrook is hiet het oerwoud gekapt en vervangen door cocosnootplantages. Wonen voor minder dan 100 euro behoord zeker tot de mogelijkheden. Op een ander forum zag ik deze topic van een nederlander die dit huisje op het platteland huurt voor 4500 peso,minder dan 100 euro dus Onderhoud (financieel) van de schoonfamilie - Pagina 8

op redelijke afstand van de stad en met een grote tuin.

Kijk, ik zou het daar wel een tijdje uithouden, zolang ik me maar niet verveel (ben alleen).
Ik zal je vertellen dat ik bv een bangkok wel leuk vind en er graag naartoe ga.
Ik hoop dat er wat redelijks qua plaats daar te vinden is om zo nu en dan eens heen te gaan.
Ik moet alles nog onderzoeken hoor, ik weet vooralsnog niets van dit land.
Ik heb al zeker de intentie om daar deze keer naartoe te gaan.

Dat huisje wat daar staat?
Yakuzzi erbij…, klaar :slight_smile:

Wil je zien wat eigenlijk mijn droom is?
http://www.pattayaholidayrentals.com/html_pages/pid569_english.html
En nee heeft niks met de pattaya ‘sfeer’ te maken of iets van de bekende aard.
Alleen niet te betalen voor mij.
Zwembad man! ik teken meteen :slight_smile:

Maar goed, wellicht is de zee wel echt blauw in de ph. en durf ik wel daar te zwemmen :slight_smile:
Fantastische omgevingen daar iig.

Ben zelf behoorlijk zuinig aangelegd, eten in holland kost me zelfs nauwelijk iets.
Het zijn de extra dingen die het geld kosten (chips/veel vlees ed).
Wat me in holland ‘nekt’ zijn vooral de woonlasten.

Dat is een mooi topic en ik ga me vanaf nu op de ph. toeleggen, topics lezen ed.
Als je meer info en plaatjes weet, graag, moet wel een veilige rustige omgeving zijn, ik weet niets van die rebellen toestanden en zint me niet echt natuurlijk.

Sodeknetter, wat een mooie plaatjes in je slideshow op de .de site :slight_smile:

Ja, schitterende plaatjes, die vrijwel allemaal in de omgeving van El-Nido zijn genomen , een klein plaatsje in het noorden van het eiland Palawan.

Dit is de officiele website van het eiland palawan

www.palawan.gov.ph